BlueJ
-
Ayame-Senpai
Novice
BlueJ
Ahojte chcel by som sa vás opýtať ako naprogramovať hru "had" (tá stará čo bývala na starých telefónoch) v jazyku Java v BlueJ ? Ako to tam mám zadať ten kód ako začať hlavne? Farba, pozadie atď. ?
-
Ayame-Senpai
Novice
Re: BlueJ
aacid to viem len ja by som chcela vedieť dosť že vo všetkých tých kódoch sú:
import java.awt.Color;
import java.awt.Dimension;
import java.awt.Font; ....
atď.
ale že ako sa k ním dostanem či su nejako dané alebo ich niekde nájdem alebo ako ? A že či to musi byť písané v angličtine alebo v slovenčine čo musí byť písané ako v ako jazyku ? Viem že keď toto niekto číta tak ho ide poraziť ale som naozaj začiatočník a tie návody sú všetko v angličtine a ja chcem vedieť čo musí byť v tom kóde anglicky a čo slovensky.
import java.awt.Color;
import java.awt.Dimension;
import java.awt.Font; ....
atď.
ale že ako sa k ním dostanem či su nejako dané alebo ich niekde nájdem alebo ako ? A že či to musi byť písané v angličtine alebo v slovenčine čo musí byť písané ako v ako jazyku ? Viem že keď toto niekto číta tak ho ide poraziť ale som naozaj začiatočník a tie návody sú všetko v angličtine a ja chcem vedieť čo musí byť v tom kóde anglicky a čo slovensky.
tak to mas dalsi problem, pokial nevies po anglicky, s programovanim sa daleko asi nedostanes...
tie importy co su tam, to su kniznice, ktore potrebujes na vytvaranie roznych prvkov programu. vacsina kniznic by mala byt standartne pristupna, napriklad awt (vsetky tie importy co si spomenula) tam myslim je.
po anglicky musi byt viac menej vsetko. premenne mozes nazyvat ako chces, teda aj slovensky (bez diakritiky) a v textovych retazcoch (viac menej vsetko co je v uvodzovkach) mozes samozrejme tiez pisat co chces.
z toho co pises naozaj nemas s programovanim asi ziadne skusenosti. treba na to ist pekne postupne.
doporucujem prejst si toto:
https://www.codecademy.com/learn/learn-java