Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu

Autá, motorky, tuning a všetko okolo...
Gothar
Moderátor
Moderátor
Používateľov profilový obrázok

Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu

Príspevok od používateľa Gothar »

Caute, uz dlhsie sa zaoberam problemom na novom Peugeote 208 kupovanom vo februari 2021. Ma benzinovy motor 1.2 PureTech 100k s turbom a k tomu 8 stupnovy manual.
Vsimol som si, ze hladina oleja sa drzi vysoko nad ryskou MAX. Nie som mechanik, ale aspon trochu sa v autach vyznam na to, aby som tusil, ze to nie je spravne. V manuali sa pise, ze ked je olej nad maximom, tak sa auto nema ani startovat.
No ale k veci: auto bolo s tymto prvykrat v servise (France-Tech Kosice) pred 3 mesiacmi kde hladinu dostali pod maximum ale tvrdili ze olej nemenili ani neodsavali. Ako dovod zvysenej hladiny bolo ustne povedane, ze to je kvoli tomu, ze auto jazdi kratke trasy, benzin sa dostava do oleja a pri jazdach na dlhych trasach sa ten benzin odpari.
Auto jazdi po meste ale aj na 200-300 km trasach, za pol roka ma 6000 km a to nie je vela ale ani malo.
Problem sa vratil asi pred mesiacom, resp. vtedy mi napadlo to zase skontrolovat. Riesil som to s importerom, kde sa odvolali na to, ze oni vybavuju iba import vozidiel a servis riesia iba autorizovane servisy.
Tak som auto znovu zobral do France-Tech. Pred odovzdanim do servisu bol olej vysoko nad maximom. Po 1 dni v servise je hladina opat pekne pod ryskou. A servis znovu tvrdi, ze olej nemenili ani neodsavali. Vraj im importer poslal postup ako spravne zmerat hladinu oleja. Konkretizovat to nechceli.
Podla toho co hovoril technik pri preberani je ten postup klasicky ako poznam ja. Nechat auto zohriat, vypnut motor a po 10-15 minut zmerat hladinu. Tak som to robil aj ja predtym.
A moja otazka na skusenejsich technikov je: