Študent a živnosť

Ak neviete kam zaradiť Váš príspevok, použite túto kategóriu...
MrGizmof
King
King
Používateľov profilový obrázok

Študent a živnosť

Príspevok od používateľa MrGizmof »

Takže chcem si založiť po novom roku živnosť, mám 18 rokov (dneska :) ) a študujem na strednej. No a chcem sa spýtať či ako študent platím odvody do sociálnej poisťovne a zdravotnej + aká je ich výška. No a ešte daň, podľa čoho sa platí?
Našiel som zatiaľ to že do SP platím iba ak môj príjem bude väčší ako 12-násobok minimálnej mzdy a do zdravotnej neplatím ak mám denné štúdium.
A tiež sa chcem spýtať, či si môžem na podnikanie používať aj auto rodičov. O tom som tiež našiel rôzne veci a zatiaľ mi z toho vyplýva že môžem + musím mať knihu jázd kde si zapisujem jazdy v rámci podnikania.
ko5o
Medium Expert
Medium Expert

Re: Študent a živnosť

Príspevok od používateľa ko5o »

Dúfam, že ti niekto poradí lebo toto ma dosť zaujíma, ja ti akurát tak blahoželám k narodeninám, a taká otázka v čom chceš začat podnikať?
Gothar
Moderátor
Moderátor

Príspevok od používateľa Gothar »

So socialnou a zdravotnou poistovnou mas pravdu, danove priznanie musis podavat iba ak mas rocny prijem vyssi ako urcita suma (mam pocit, ze to je okolo 1400€). Avsak aj ked si student, tak musis do zdravotnej poistovne podavat rocne zuctovanie kazdy rok, sice nic nebudes platit, ale musis ho vypisat a odovzdat. A s tym autom neviem.
MrGizmof
King
King

Príspevok od používateľa MrGizmof »

Takže tento rok to je 3692,4€ na SP? A ako to je na budúci rok, nemôžem sa dopátrať k tomu či sa zvýši na 317€.
Inak kde by som našiel platné poplatky? Na jednom webe sú 3€ a na druhom 5€ za voľnú živnosť.
To auto si už nejak zistím ak by to nikto nevedel.

ko5o: Predaj pc, elektroniky a tie veci okolo toho... čo by mala byť voľná živnosť ako pozerám zákon. Ale zatiaľ by sa skôr jednalo o také že pre mňa a ak bude chcieť nejaký známy alebo známy známeho tak aj pre neho. Aspoň kým som na škole.