super odkaz, všetko pekne pokope, dokonca pri dividendách sa tam uvádza "Pokiaľ vám však zahraničný broker strhol daň z dividend vyššiu ako 7%, na slovensku zaplatíte daň 0. Preto teoreticky by ste to mali zapísať, ale nevznikne vám daňová povinnosť. Preto pravdepodobne nebudete potrestaný, ak takéto dividendy tam neuvediete (Nekrátite svoju daňovú povinnosť)"
Ahojte, rozhodol som sa na veľký životný “krok”. Zrušil som Finax. V ničom mi nevadia, vadí mi ten 1,2% poplatok za správu a 1% poplatok za každý vklad pod 1000€.
Po približne 2 rokoch bilancujem cca. 20% celkový zisk.
Rozhodol som sa kupovať ETFká po vlastnej linke. Broker bude XTB. Rozmýšľal som aj o Trading 212, kvôli nakupovaniu frakcii, no odrádzajú ma niektoré negatívne názory na perspektívu a fungovanie tohto brokera.
Momentálne to vidím na nasledovné rozdelenie:
Existujúce prostriedky - 100% VWCE.DE (cca 5000€).
Budúce prostriedky - 80% VWCE.DE, 20% QDVE.DE (150-200€ mesačne).
Študujem si o tom už niekoľko dní a toto mi príde ako najlepšie rozdelenie. Rozmýšľal som aj čisto o S&P500, ktorý “ťahá” najmä tech, no myslím, že takto môžem očakávať podobný výnos a budem mať väčšiu diverzifikáciu. Čo poviete? Aby som doplnil, mám 25 rokov a toto investovanie zatiaľ nemá žiaden konkrétny cieľ. Je ceľkom možné, že to bude istá forma 4. piliera… (2. aj 3. už mám).
XTB by som sa radsej vyhol. Nemaju najlepsie praktiky. Niektori si ich aj pochvaluju ale...
FTSE All-World ma este o cosi mensie zhodnotenie nez MSCI World
Na zlepsenie diverzifikacie to celkom ujde ale mat to ako hlavneho tahuna mi pride uplne zbytocne.
Ten S&P 500 Information Technology moze byt. Taka lepsia alternativa od Nasdaqu
V prvom rade mi ide o nákup bez poplatkov čo pri IB nie je možné. Nevylučujem, že sa tam niekedy presuniem, zatiaľ ale nie. XTB sa mi celkom pozdáva, veľa ľudí v mojom okolí ich využíva a nemajú problém. T212 som zavrhol už úplne.