Usporiadanie programov a dát // C++

Programovacie jazyky, rady, poradňa...
Fata! ChaoS
Star
Star
Používateľov profilový obrázok
Kontaktovať používateľa:

Usporiadanie programov a dát // C++

Príspevok od používateľa Fata! ChaoS »

Nazdar, študujem jednu knihy pre začiatočníkov, nuž a opisujem z neho jeden program aby som ho mohol spustiť a vyskúšať, ale skladá sa zviacerých programov a vlastných knižníc a robím takéto prvýkrát a v knihe to nieje moc jednoznačne napísané, ktorí zdroják má ísť kam.

Už som napísal "hlavný" program znamkovani.cpp a tiež knižnice stred.h znamka.h Student_info.h

nuž a tie knižnice majú takýto obsah

napr. znamka.h:

Kód: Vybrať všetko

#ifndef HLIDAC_znamka_h
#define HLIDAC_znamka_h
#include <vector>
#include "Student_info.h"

double znamka(double, double, double);
double znamka(double, double, const std::vector<double>&);
double znamka(const Student_info&);

#endif
čiže len to #ifndef....#endif a ešte v knihe je nejaký zdroják kde sa definujú funkcie a pod. čo je tiež v iných súboroch ako je "hlavný" program a to neviem, že tie definície funkcií mám napísať do tách knižních alebo do súboru typu .c

v knihe je ešte takýto zdroják k tomu znamka

#include <stdexcept>
#include <vector>
#include "znamka.h"
#include "stred.h"

using namespace std;

double znamka(double polovina, double zaver, double domaciukol)
{
       return 0.2 * polovina + 0.4 * zaver + 0.4 * domaciukol;
}
lenže kebyže to dám do znamka.h tak mi to pripadá čudné, že zas sa tam dáva #include <vector> ale hento v tele #ifndef....#endif už neplatí tak asi preto a zas do znamka.c súboru by to podľa mňa preto nepasovalo, lebo tam nieje ani int main() a ani return 0, nuž ja som s toho mimo, takže ak ste ma pochopili tak prosím poradte kam, dať tie definície funkcií?? a v jakom tvare? Vopred ďakujem
chrono
VIP
VIP

Príspevok od používateľa chrono »