Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je 27 Jún 2019, 2:23



Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 12 ] 
brúsenie dier (DREVO)
Hľadať:
Facebook Twitter Vybrali Sme  
 
Autor Správa
Amateur
Amateur
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 26.1.2018
Príspevky: 20
Karma: Neutrál
Príspevok brúsenie dier (DREVO)
Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, potrebujem vrtať v robote diery do dreva, jedná sa o mäkke drevo (smrek). Diera je vyvrtaná skrz hranol 4mm vrtákom a následne pre hlavičku skrutky je diera predvrtana 10 mm vrtákom aby skrutka zapadla. Chcel by som aby diera, ktorá ostane po vrtáku bola dokonalé hladká a neostávali mi tam chlpy a vlasočnice. Viete mi poradiť akú fintu na toto použiť ? Ďakujem


15 Mar 2019, 21:36
Profil  
Hardcore addict
Hardcore addict
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29.5.2008
Príspevky: 8990
Bydlisko: NR kraj
Karma: Level +6
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Použiť správny vrták?


15 Mar 2019, 22:18
Profil  
Darca
Darca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25.6.2008
Príspevky: 8567
Bydlisko: pod železničným mostom
Karma: Level +6
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Kúpiť si záhlbník.


15 Mar 2019, 23:06
Profil  WWW
Amateur
Amateur
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 26.1.2018
Príspevky: 20
Karma: Neutrál
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
http://www.220volt.sk/Dremel+aluminium- ... +95+mm+932

toto by nebolo správne riešenie ?

Zahĺbnik je riešenie samozrejme, len zahlbnik spraví z diery taký radius alebo ako to povedať, však vieš čo myslím. Jednoducho diera už nebude viac plochá.


16 Mar 2019, 11:58
Profil  
Light Professional
Light Professional
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 8.6.2013
Príspevky: 805
Bydlisko: Earth
Karma: Level +1
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Mohol by si napísať aké skrutky resp. s akou hlavkou maju ist do toho dreva.. Ak zapustné (predpokladám), tak mi uniká význam, keďže diera po zaskrutkovani vidno nebude.. Zvrchu ak by niečo trčalo kolo hlavičky, tak jemne prebrusiť z vrchu brus. papierom cez skrutku . Prípadne ten zahlbnik uz potom..


16 Mar 2019, 12:51
Profil  
Darca
Darca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25.6.2008
Príspevky: 8567
Bydlisko: pod železničným mostom
Karma: Level +6
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Jáj, no nenapísal si, že skrutka má plochú šesťhrannú hlavu. Treba si v tom prípade kúpiť správny vrták. Mal by mať krídelká, ktoré najskôr dieru obrežú po okrajoch (hľadaj hadovitý vrták). Potom sa nebude drevo štiepiť.

Klasické vrtáky do dreva majú taký tvar, že by tiež mali začať rezať najskôr po obvode, ale na hadovitý sa nechytajú.

PS: Diery vŕtaj najskôr s veľkým a až potom s malým vrtákom, inak by sa ti nemal kam zavŕtať špic veľkého vrtáku.


Prílohy:
luna-vrtak-do-dreva-hadovity-16x110-mm.jpg
luna-vrtak-do-dreva-hadovity-16x110-mm.jpg [ 9.95 KiB | Zobrazené 632 krát ]

16 Mar 2019, 12:51
Profil  WWW
Amateur
Amateur
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 26.1.2018
Príspevky: 20
Karma: Neutrál
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
odfotím zajtra tie diery aby ste to aj videli.
Skrutky používam klasické okrúhle, žiadne šesťhrany. A je pravda že hlavička skrutky jednoducho nedokonalosť v diere prekryjú, avšak nechcem aby zákazník mal pocit že to vrtal jano z hornej dolnej.
Ten hadovitý vrták by riešil tento problém ? :)
Ďakujem vám za rady.


16 Mar 2019, 19:27
Profil  
Moderátor
Moderátor
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 5.10.2005
Príspevky: 6850
Bydlisko: NR/ZA/DE
Karma: Level +6
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Moznosti je viac:
1. Ostry vrtak, vysoke otacky (najma strojove vrtanie),
2. Predvrtanie diery, nasledny finis otvorovou bruskou,
3. Forstnerov vrtak (otacky ~2400 ot/min).

Otazka je, ci ti tu nadpracu zakaznik zaplati. Otazne je to hlavne pri masovej seriovej vyrobe.


18 Mar 2019, 14:12
Profil  
VIP
VIP
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25.9.2006
Príspevky: 11060
Bydlisko: [google]
Karma: Level +6
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Grim píše:
PS: Diery vŕtaj najskôr s veľkým a až potom s malým vrtákom, inak by sa ti nemal kam zavŕtať špic veľkého vrtáku.

Mozes tento postup trochu priblizit?
Ked vrtas dieru 5kou tak 4ka vrtat nic nebude, ci myslis nieco ine/inak?

Ale inak ako hovori kinjeril.
Vacsie otacky, pripadne zavrtat a vytiahnut dajme tomu kazdych 10mm (pri tupom vrtaku), alebo proste pouzit tvrdsie drevo. Ak je teda taka moznost...

Remikss píše:
A je pravda že hlavička skrutky jednoducho nedokonalosť v diere prekryjú, avšak nechcem aby zákazník mal pocit že to vrtal jano z hornej dolnej.

Neviem co je natura tvojej zakazky ale nemyslim si ze by niekto odkrucal skrutku z hotoveho produktu aby pozrel ci je diera "cista". :D


24 Mar 2019, 23:17
Profil  
Darca
Darca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25.6.2008
Príspevky: 8567
Bydlisko: pod železničným mostom
Karma: Level +6
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
No potrebuje zahĺbiť hlavu šróbu, ktorá má väčší priemer, ako závit. Takže najskôr vyvŕta tú dieru pre hlavu šróbu a až potom s menším vrtákom prevŕta celé drevo naskrz. Lebo keď si prevŕta najskôr malú dieru, tak závit z toho hadovitého vrtáku sa mu nebude mať do čoho zavŕtať.


24 Mar 2019, 23:20
Profil  WWW
VIP
VIP
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25.9.2006
Príspevky: 11060
Bydlisko: [google]
Karma: Level +6
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Aha takto.
Postupov je vela, rozne. Keby pouzival stojanovu vrtacku tak to moze vrtat aj vrtakom do betonu. Diera by isto bola "cista" lebo by trochu zhorela.


24 Mar 2019, 23:25
Profil  
King
King
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.2.2007
Príspevky: 1603
Karma: Level +4
Príspevok Re: brúsenie dier (DREVO)
Asi ťa trápi toto - (viď prvý obrázok) a riešenie by mohol byť správny vrták (druhý obrázok).


Prílohy:


25 Mar 2019, 0:30
Profil  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 12 ] 


Kto je on-line 
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. © Hojko 2004-2016
[ Time : 0.192s | 16 Queries | GZIP : On ]