Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Témy, ktoré sa nedajú zaradiť do kategórií vyššie...
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

Tu na ostrovoch sa zacalo sklonovat oblubene slovicko. V negativnej konotacii.
Byvaly poradca premiera Johnsona pustil do sveta, cez planom vlady bolo premorovat a ta sa z toho kruti.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-57217740
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

to je nejaka novinka?
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

Following Ms Patel's interview on Sunday morning, he said herd immunity had not been a "secret" policy but an "official strategy" explained on TV and radio.

He said herd immunity had been viewed as "unavoidable" until 9 March when government policy started to shift to "Plan B" - to "dodge herd immunity until vaccines [were available]".

He continued to tweet on the subject throughout Sunday and ahead of his appearance on Wednesday before the Commons Health and Science Select Committee which is considering lessons to be learned from the pandemic.

Mr Cummings was the prime minister's closest political aide, and in the room when decisions were being made early in the pandemic.

But, since parting ways with his boss last November, he has become a trenchant critic of Mr Johnson's actions.

Early on in the pandemic, the government's chief scientific adviser's comments about herd immunity attracted attention.

On 13 March 2020, Sir Patrick Vallance told BBC Radio 4's Today programme, the government's aim was to "try and reduce the peak - not suppress it completely, also because most people get a mild illness, to build up some degree of herd immunity whilst protecting the most vulnerable".

Sir Patrick later insisted that herd immunity was "not the plan" and the Department of Health said his comments had been misinterpreted adding: "Herd immunity is not part of our action plan but is a natural by-product of an epidemic."
no, len nie tak dlhodobo ako su ku tomu v konflikte tweety a vyjadrenia clenov vlady, povedal by som

tiez pripominaju to najdolezitejsie
There are two ways of achieving herd immunity: First is through the natural progression of the disease, which will cause illness and death as people become infected. The second is through vaccination.
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

hej, vieme :)
image_2021-05-23_212709.png
starysomar
Hardcore addict
Hardcore addict
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 7915
Registrovaný: 01 máj 2011, 20:26

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa starysomar »

Ona tá "imunita stáda" má aj výhodu - čo malo, umrelo ...
Ten zdroj sledujem dlhšie - je zaujímavé zvážiť (časové) údaje vo viacerých súvislostiach.
Mnohé (nie všetky) beardieho závery potvrdzuje. Pre seba som si nastavil tieto krajiny:
https://bit.ly/3oKmXII
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

Lenze imunuti po prekonani trva polroka, ak vobec tak dlho. Preto mali vo Svedsku narast novych pripadov aj teraz. Ak by ten neludsky nezmysel fungoval ako sa prezentuje, nemali mat ani len druhu vlnu a nie to sa este zdrahat otvarat kvoli tretej.
Nehovoriac o Floride, kde zomiera viac ludi ako v Kalifornii, alebo Indii a Brazilii, kde mozno aj premoreni boli, no druha vlna prisla az ked im to bolo platne ako mrtvemu zimnik.
Takze obrazkova stranka je super, neriesi realne problemy zdravotnikov a lekarov. Lebo ak by riesila, tak je SARS-CoV-2 prva choroba na svete, ktoru liecia obrazky a matematika.
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

nie, narast mali vsade kvoli pocasiu, teraz to klesa a v septembri/oktobri zase zacne stupat

imunita samozrejme trva dlhsie ako pol roka, to iba protilatky su pritomne v krvi priblizne taku dlhu dobu
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

Takze ludia sa vystavuju ochoreniu a moznemu tazsiemu priebehu a nasledkom uplne zbytocne. Preto je to taky nebezpecny a neludsky nezmysel: ludia sa nedobrovolne musia opakovane nakazit. Keby to bolo aj s inymi chorobami, kedy po prekonani ostava imunita tak silna, ze znovu nakazit sa je nemozne a ludia by si mohli vybrat, ci sa vobec nakazit chcu, nie je problem. No toto je zlo na vsetkych moznych urovniach. A to len pre otvorenie prevadzok, ktore budu pravidelne zatvarat, lebo nebude mat kto robit z dovodu prekonavania ochorenia.
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

z coho vychadzas, ze sa po prekonani v tele neudrzi imunita (specialne vyznacujem pojem, na ktory mas reagovat)?
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

z vyjadreni odbornikov s vynimkou pani doc Koutnej a jednotiek inych.
neviem ako sa "veda robi" v inych odboroch a v inych castiach sveta, no tu ma ucili, ze ked mas hypotezu a vykusas jej platnost a to vsetko pekne podrobne spises a publikjes, iny vedec ci cely team to cele zopakuje a ked to aj im vyjde tak ako tebe, az potom to plati.
z toho co tu bolo napostovane mam pocit, ze vedci v celom svete sa zhoduju na relativne kratkej imunite po prekonani SARS-CoV-2 a tym padom aj nezmyselnosti umyselneho nevedomeho vystavovania sirokych mas tomuto virusu, az na jednotky vedcov, ktori su inak kapacity v tom co robia, v strede Europy (a kto vie to to riadi/l) vo Svedsku.
tam z krajiny urobili labak a namiesto skreckov a potkanov maju ludi. ti sa premoruju 14-15 mesiacov a jediny vysledok je mala umrtnost. po tom co si nechali vymriet dochodcov. no nove pripady pribudaju, plne otvorenie bolo niekolko krat odlozene a lekari a zdravotne sestry nemozu ist na dovolenku aspon ku jazeru a mat konecne pokoj.
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

v com je koronavirus taky specificky, ze imunita nan odoznieva a na ostatne virusy v telach zostava?
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

Ked to odbornici v odbornych periodikach vypublikuju, rad sa o to podelim.
Ja viem, "kontrolovane premorenie je proces", ale ako dlho je spravne nechavat ludi nakazit sa (aj opakovane?) skutocne az kym to nebudu matematicky sediet a potom si virus povie: "tak tu som ich natahoval dost, uz im dam pokoj"?
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

kym nebude premorene vhodne percento populacie
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

jasne. len taketo veci sa okrem okupacie krajin a vaznenia ludi robi na dobrovolnikoch, aby sa vedelo ake to percento je a co vsetko sa stane cestou ku tomu percentu. az ked to vyjde aj na inej skupine dobrovolnikov, az potom sa to moze aplikovat na cely svet
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

jackb napísal: 23 máj 2021, 23:53 Ked to odbornici v odbornych periodikach vypublikuju, rad sa o to podelim.
ešte k tomuto, doporučil by som začať prestávať pripisovať coronavirusu magické vlastnosti
Je to kontinuálny proces, najvyšší čas začať, nech potom ten náraz s realitou až tak veľmi nebolí
aacid
Hardcore addict
Hardcore addict
Príspevky: 8135
Registrovaný: 22 nov 2006, 21:55
Bydlisko: BA

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa aacid »

beardie napísal: 23 máj 2021, 23:38 v com je koronavirus taky specificky, ze imunita nan odoznieva a na ostatne virusy v telach zostava?
na niektore ostava, na niektore nie. na chripku imunitu neziskas. a aj ockovanie proti chripke sa odporuca kazdy rok obnovovat.
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

kvoli roznym mutaciam
covid mutuje 4-10x pomalsie ako chripka
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

beardie napísal: 24 máj 2021, 9:22 ešte k tomuto, doporučil by som začať prestávať pripisovať coronavirusu magické vlastnosti
Je to kontinuálny proces, najvyšší čas začať, nech potom ten náraz s realitou až tak veľmi nebolí
recht. od New Yorku po Naí Dillí vsetci lekari, ktori vidia snimky pluc nakazenych maju skupinove halucinacie, lebo tento virus robi presne to co, co kazdy z nich videl uz miliardu krat. a preto na neho maju liecivo a aplikujuho. BAU.
ty si pripravny na moznost, ze cele to matematicke modelovanie jedneho dna prestane fungovat a bude na mieste napisat, ze si nemal pravdu?
beardie
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20489
Registrovaný: 12 nov 2006, 10:52

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa beardie »

urcite, zatial tomu nic nenasvedcuje
jackb
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 20028
Registrovaný: 09 sep 2005, 19:40
Bydlisko: UK

Re: Koronavirus: SARS-CoV-2 (Covid-19)

Príspevok od používateľa jackb »

Dobre, takze sice mozes vidiet, ze pravdu nemas, ale z neznameho dovodu nepriznas, ze skutocnost je ina ako si obhajoval.

Ozaj, vsimol si niekto, ze vladne plany na premorenie su proti ludskemu pravu na zdravie?
The right to health, as with other rights, includes both freedoms and entitlements:

Freedoms include the right to control one’s health and body (for example, sexual and reproductive rights) and to be free from interference (for example, free from torture and non-consensual medical treatment and experimentation).

Entitlements include the right to a system of health protection that gives everyone an equal opportunity to enjoy the highest attainable level of health.
https://www.who.int/news-room/fact-shee ... %20More%20

mam take (tajne) zelanie: pokojne aj o cele dekady neskor, kazdy politik a vedecky poradca, ktory presadzoval experimentovanie na ludoch bez ich suhlasu bude v Haagu cakat ci dostane dozivotie alebo nie.
Napísať odpoveď