Motorka

Autá, motorky, tuning a všetko okolo...
CheZteR
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok

Re: Motorka

Príspevok od používateľa CheZteR »

u znameho v garazi za €€€ na kavu
host5
Light Star
Light Star
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa host5 »

Čaute,

pred pár dňami som si kúpil svoju prvú motorku (najazdene 150km) a vzhľadom na to, že som úplný začiatočník chcem sa opýtať pár otázok:

1. Motorku parkujem pred bytovkou a po silnom daždi dnes v noci zmokla nezakrytá (v noci o 11tej predpoveď počasia ešte neukazovala dážď). Mám riešiť nejakú kontrolu? Dať namazať reťaz, prípadne voda vo výfuku?

2. Je problém ak na križovatke držím spojku so zaradenou jednotkou? U áut sa to vôbec neodporúča ale u motoriek neviem.

3. keďže motorka ešte nie je zabehnutá, aké maximálne otáčky počas zábehu sa odporúča dodržiavať?

Mám Honda CB300R.

Ďakujem
Paťko
King
King

Príspevok od používateľa Paťko »

Gratulujem k novému nákupu motorky! Tu sú odpovede na tvoje otázky:

Parkovanie motorky po daždi:
Je dobré, že sa zaujímaš o údržbu po daždi. Po silnom daždi je vhodné skontrolovať niektoré veci:
Reťaz: Skontroluj reťaz a ak je suchý alebo špinavý, namazať ho vhodným olejom na reťaz.
Výfuk: Ak je výfuk mokrý, nezabudni ho po daždi osušiť. Mokrý výfuk môže spôsobiť problémy pri štarte motorky.
Pneumatiky: Skontroluj tlak v pneumatikách a ich stav. Mokrá cesta môže ovplyvniť brzdnú dráhu.
Elektrické komponenty: Ak motorka nemá kryt, skontroluj, či sú elektrické komponenty (napr. svetlá) suché.
Parkovné: Ak parkuješ na verejnom mieste, skontroluj miestne pravidlá ohľadom parkovania motorky. V niektorých mestách je parkovanie motorky na vyhradených miestach bezplatné

Držanie spojky na križovatke:
Držanie spojky so zaradenou jednotkou nie je problém. U motoriek to nie je tak kritické ako u áut. Avšak buď opatrný, aby si náhodou nepustil spojku a nezačal sa pohybovať nekontrolovane.

Zábeh motorky: