Doma som mal Suse 11.0, ale na tom som nemohol rozbehať Mysql, ani na oficiálnej stranke pre tuto verziu tohoto distra nebola podpora. Verím, že ak by som nebol úplny začiatočník, tak by sa to dalo. Aleja som sa rozhodol pre zmenu systemu na Debian 4.0 rc3, Debian máme aj v škole a všetci ho do teraz chválili, preto som sa pre neho rozhodol, ale mám s ním taký problém, že FTP mi pri spojení po mojej domácej LAN často padá, na Suse mi išli v pohode, používam a-ftpd, napr. kým skopýrujem cca 100 MB preruší asi 20x. Nainštaloval som phpMyAdmina na správu Mysql, pri jeho volaní cez web odomňa hneď pýta meno a heslo, v subore "config.inc.php" nemám ešte definované nič, skuste poradiť, čo tam mám zadať, čokoľvek som skušal, potom ma už nikdy nechcelo prihlásiť. Stačila by mi akákoľvek minimálna konfihurácia, skušal som to podľa "Documenation.html" no potom mi na webe vyhodilo iba že pod takým menom a heslom sa prihlásiť nemožem a to ešte predtým ako som vôbec sthol zadať to meno a heslo
Na koniec by som chcel vedieť ako si nastavým aliasi na príkazy, napríklad keď zadám ".." tak mi vyhodí iba "-bash not found", ak sa chcem vrátiť o koreň vyžšie nefunuje ani "cd.." musím zadať "cd .." ďalej by som chcel nastaviť aby mi niektoré typi súborou zobrazovalo farebne, aby napríklad zložky a subpry boli farebne odlíšené, A pri prihlásení na ssh aby sa načítalo nejaké logo, kto mal pristup na omega.tuke určite vie na čo myslím.
Kde sa to dá nastaviť ???
//Edit:
Existuje pre SSH na Debiane podobný príkaz ako je YAST na Suse ??? pre mňa ako začiatočnika to bolo super inštalovať rôzne balíky cez tento soft.
Debian, konfigurácia phpMyAdmina, FTP, aliasi na SSH
tie aliasy
do .bash_profile alebo .bashrc dopises toto :
alias ..='cd ..'
snad z toho chapes ako sa alias tvori
////////////////////////////////////////
a k tomu logu pri prihlasovani cez ssh
musis editovat /etc/motd alebo /etc/motd.tail a tam pridat co len chces