Skryta vada na aute.

Autá, motorky, tuning a všetko okolo...
fizo1
Amateur
Amateur

Skryta vada na aute.

Príspevok od používateľa fizo1 »

Zdravím všetkých ... pred mesiacom som predal automobil .. 3 ročný 1 majiteľ všetko v poho spísali sme zmluvu o predaji štandardnú, ktorú som našiel na nete. Nastal však problém, že sa mi ozval kupujúci, že mu začala svietiť kontorlka motora a treba meniť katalyzátor cca(20 000) a teda chce aby som to zaplatil alebo mi vráti auto. No a moja otázka znie či má na to právo alebo nie. Som laik v týchto veciach som len konečným uživateľom auta ... takže o neakom vadnom katalizátore som nemohol ani tušiť. Skúste ak niekto vie poradiť ... Díky :?
M@rt1n
Guru wannabe
Guru wannabe
Používateľov profilový obrázok

Príspevok od používateľa M@rt1n »

Pokiaľ nebolo v zmluve niečo ako skúšobná lehota alebo niečo o tom že môže auto vrátiť síce si myslím že už je aj na dotyčného prpísané tak nie ty to nemusíš platiť :wink:
ades
Guru
Guru

Príspevok od používateľa ades »

v tomto sa nevyznam, ale nie je nahodou nieco ako zarucna lehota? ja mam taky pocit, ze ano.
M@rt1n
Guru wannabe
Guru wannabe

Príspevok od používateľa M@rt1n »

ades napísal:v tomto sa nevyznam, ale nie je nahodou nieco ako zarucna lehota? ja mam taky pocit, ze ano.
Je ale pokiaľ to nebolo uvedené v zmluve.

To máš ako keby ja kúpim mobil a pokazí no čo stane sa. Ale neprídem za ním že to chcem opraviť a on ti ani nemôže dokázať že si to spôsobil ty :wink:
fizo1
Amateur
Amateur

JJ ja s vami súhlasím len podľa obchodného zákonníka je tam lehota tuším 6 mesiacov. No a kontrolka mu začala svietiť len pár dní po kúpe. Až teraz s tým išiel do servisu a toto mu povedali. No skúsim ešte preštudovať obchodný zákonník niekde na nete
sundevil
VIP
VIP

Príspevok od používateľa sundevil »

je rozdiel obchodny zakonnik a obciansky zakonnik, najskor specifikuj podla ktoreho zakona bola ta zmluva uzavreta
fizo1
Amateur
Amateur