Informatika a Informatici na Slovensku
Informatika a Informatici na Slovensku
Zdravim.
Velmi by ma zaujimal nazor ludi z prostredia IT, ktori studuju, alebo uvazuju
nad studiom informatiky. Samozrejme, ze potesi aj nazor "skusenejsich"
odbornikov z praxe... Co si myslite o tom, aky vyznam ma studovat IT na
vysokej skole ? Ja osobne som napriklad vystudoval informatiku na prirodo-
vedeckej fakulte UPJS v Kosiciach. Co ma dost zarazilo, pri hladani pracovnej
pozicie, mam dojem, ze moje vzdelanie zavazi iba minimalne. Mam dojem, ze
mnoho firiem, by uprednostnilo skor cloveka, ktory ma viac praxe aj ked nema
patricne vzdelanie. Ja osobne som mal uz dost dlhu prax popri studiu, avsak
nie v programovacom jazyku, ktory interesuje zamestanavatela. Informatika
ako studijny odbor sa povazuje za dost narocny a Ja si myslim, ze aj Je. Pri tom
som mal tazku diplomovku aj Bakalarku. A ked sa to tak vezme, tak drviva
vacsina firiem vytvara iba SW, ktory operuje nad DB a zobrazuje iba vysledky
dotazov, co je triavialna uloha a pritom este stale spekuluju, koho zamestnat.
Co si o tom myslite Vy a ake mate konkretne skusenosti... ?
Velmi by ma zaujimal nazor ludi z prostredia IT, ktori studuju, alebo uvazuju
nad studiom informatiky. Samozrejme, ze potesi aj nazor "skusenejsich"
odbornikov z praxe... Co si myslite o tom, aky vyznam ma studovat IT na
vysokej skole ? Ja osobne som napriklad vystudoval informatiku na prirodo-
vedeckej fakulte UPJS v Kosiciach. Co ma dost zarazilo, pri hladani pracovnej
pozicie, mam dojem, ze moje vzdelanie zavazi iba minimalne. Mam dojem, ze
mnoho firiem, by uprednostnilo skor cloveka, ktory ma viac praxe aj ked nema
patricne vzdelanie. Ja osobne som mal uz dost dlhu prax popri studiu, avsak
nie v programovacom jazyku, ktory interesuje zamestanavatela. Informatika
ako studijny odbor sa povazuje za dost narocny a Ja si myslim, ze aj Je. Pri tom
som mal tazku diplomovku aj Bakalarku. A ked sa to tak vezme, tak drviva