Boli ste niekto za prácou v tejto krajine, alebo niekto z vašich známich? Bol by som vďačný za akékoľvek informácie. Nechystám sa tam ja, ale mama. Už má síce vyhliadnuté nejaké agentúry, ale ide do zahraničia prvý raz takže aj ja mám nejaké tie obavy jak by to dopadlo cez nejakú pofidernú agentúru. Jedná sa o práce ako chyžná, čašníčka etc.
THX
Práca v Švajčiarsku
-
insane
Light Star
- Kontaktovať používateľa:
Re: Práca v Švajčiarsku
Mam vo Svajciarsku kamaratov, ktori tam pracuju uz X rokov a chodime ich tam pravidelne navstevovat, takze poskytnem urcite info.
Kamarat "A" pracuje ako broker v banke v oblasti Zenevy, prenajima si byt v dedinke asi 20km od miesta prace a ma sa podla na dobre
Ale minule som s nim preberal moznost prace v CH a povedal, ze to nebolo vobec ale vobec jednoduche, ci uz ziskat nejake to "pracovne" povolenie a ubytko tiez nie, musel povybavovat vela veci a hlavne nas stale dost beru ako z "vychodnej Europy". Ale da sa to. Ubytko je samostatna kapitola, velmi ale velmi drahe. Za 2 izbovy byt plati (ak si spravne pamatam) cca 1500-1700 CHF mesacne. A to je v malej dedinke, ako som pisal.
Kamaratka "B" pracuje ako casnicka. Ma neustale problemy s pracovnymi povoleniami, nema vela penazi, nevie dobre jazyky, takze o dost tazsi zivot ako v pripade "A". Vymysla si brigady, sezonne prace, etc. Ale netreba zabudat, ze vzdy to je o priebojnosti cloveka a o schopnosti ucit sa + trochu o stasti ako pri vsetkom. Hlavne je ovladat aspon trochu Francuzstinu + AJ nie je na skodu. Nasledne podla oblasti(geografickej), kde sa clovek zamestna je uzitocna aj Nemcina a Taliancina.
Este nejake info vseobecne o Svajci:
- velmi "citizen friendly" prostredie, treba zazit.
- vlaky su udajne drahe na nase pomery, ale zase kvalitne.
- cestna a dialnicna siet je neporovnatelna s tou na SR. Radost jazdit.
- potraviny su o malicko drahsie ako na SR, ale nie je to nic hrozne.
- benzin/nafta sa oplati chodit tankovat do Francuzska (aspon odtial kam ja chodim, k Zeneve)