Spotreba Opel Meriva

Autá, motorky, tuning a všetko okolo...
kacjak116
Medium Expert
Medium Expert
Používateľov profilový obrázok

Spotreba Opel Meriva

Príspevok od používateľa kacjak116 »

Zdravicko,
jazdim na aute Opel meriva 1,6 (benzin). V technicaku mam pisanu spotrebu 7,6l/100. Podla prepoctov co si robim tak jazdim za 8,0/100. Auto bude ma 7,5 roka a ma najazdenych necelych 83000km. Som student a kazdy cent je dolezity :)
Jazdim po meste a kde mozem /napr v BA medzi KV a dubravkou tak dole kopcom radim neutral/, jazdim na nizkych otackach.

Rad by som sa spytal, ci je takato odchylka normalna?
Je dobre jazdit 50km/h na 4ke pri 1700ot? - resp. ake problemy by mohli byt ak budem dlhodobo jazdit natakychto otackach
Je lepsie dole kopcom ist so zaradenou rychlostou (50-55km/h na 4ke) alebo na neutrali?
Oplati sa mi brzdit motorom alebo na to nemam mysliet vobec? (meriva nieje kamion tak mi vravieval foter :) )

ps: som cerstvy vodic (vodicak mam pol roka cca xD ) takze sa zatial na taketo veci musim pytat
dakujem za odpovede
Mrk
Professional
Professional
Kontaktovať používateľa:

Re: Spotreba Opel Meriva

Príspevok od používateľa Mrk »

ono to dost zalezi ake dlhe trasy robis, hlavne teraz v zime, ked jazdim len skola-domov tak mam tak 11l na 100km, ked jazdim dlhsie trasy tak dokazem mesto zajazdit za 7l...
osobne by som nejake 4deci neriesil :)
medzi dubravkou a karlovkou, to myslis ten usek kde je 40tka ? tam nemam problem ist bez plynu so zaradenou 4kou rychlostou nieco mierne pod 50 bez nejakeho brzdenia a ano hladiac na spotrebu je lepsie ist dole kopcom s rychlostou, pretoze ak ma motor aspon 1200-1300rpm + tak by nemalo vstrekovat ani kvapku paliva

a k otackam, ak ides ustalenou rychlostou pri 1,7k rpm tak by nemal byt problem, ovsem treba ten plyn hladkat, ak chces prudsie pridat, tak treba podradit si
kacjak116
Medium Expert
Medium Expert

Príspevok od používateľa kacjak116 »