dvd mechanika
dvd mechanika
Kupil som si dvd mechaniku pretoze mi odisla stara.. dneska mi dosla domov a pozeram ze ju nemam ani kde zapojit
ta stara ma uplne inu koncovku ako tato.. jedine co by mi tam pasovalo su dva kable s hardisku... da sa nejak dokupit kabel aby som si to zapojil ci mi je zbytocna ked mam ine koncovky tam ??
Re: dvd mechanika
Predpokladám, že starú mechaniku si mal so starým širokým ATA/PATA káblom a novú máš na nový úzky SATA kábel.
Ak máš dosku s podporou SATA (asi máš, keď píšeš, že na takých kábloch máš disky) a máš mechaniku ešte kde na dosku pripojiť, stačí dokúpiť SATA kábel (ak nemáš doma v príslušenstve PC).
http://www.alza.sk/kabel-datovy-k-hdd-d42989.htm
Ak máš dosku s podporou SATA (asi máš, keď píšeš, že na takých kábloch máš disky) a máš mechaniku ešte kde na dosku pripojiť, stačí dokúpiť SATA kábel (ak nemáš doma v príslušenstve PC).
http://www.alza.sk/kabel-datovy-k-hdd-d42989.htm
tak ten kabel by som mal kde pichnut je tam volny slot este.. ale na hdd je zapojeny tento jeden kabel a potom este druhy... ked zapojim tento jeden kabel na tu dvd mechaniku pojde to ? ci mi treba este aj ten druhy kabel tam zapojit ? lebo taky v pc uz nevidim 
Teraz nechápem, aké vlastne máš káble.. aké máš disky, akú máš mechaniku, koľko ktorých slotov máš na doske.......
ak máš úzke SATA káble (zvyčajne sú červené, ale nemusia byť), tak na jeden kábel môžeš napojiť iba jedno zariadenie.. druhý koniec kábla samozrejme musíš pichnúť do dosky..
ak máš široké ATA/PATA káble (zvyčajne sivé alebo čierne), tak na jeden kábel môžeš napojiť dva zariadenia..

ak máš úzke SATA káble (zvyčajne sú červené, ale nemusia byť), tak na jeden kábel môžeš napojiť iba jedno zariadenie.. druhý koniec kábla samozrejme musíš pichnúť do dosky..
ak máš široké ATA/PATA káble (zvyčajne sivé alebo čierne), tak na jeden kábel môžeš napojiť dva zariadenia..