Nakup z Ciny cez net -- platba clo a dph

Ak potrebujete pomoc alebo poradiť, píšte sem (len PC, elektronika atď.)...
Runes
Addict
Addict
Používateľov profilový obrázok
Kontaktovať používateľa:

Nakup z Ciny cez net -- platba clo a dph

Príspevok od používateľa Runes »

Neviem ci som sice trafil uplne topic ale jedna sa o nakup elektroniky cez net. Teda konkretne som objednal na hobbyking.com dake elektromotorceky a inu elektroniku na moju diplomovku. Otazka je ako to je s platbou DPH a cla viete dakto helfnut abo poradit. Ako sa to plati kolko to asi je a da sa dako narokovat odpustenie kedze som student a jedna sa o komponenty na diplomovu pracu. Ked som pisal na colny urad mi akurat poslali miesto odpovede pre ludi, milion zakonov a v nich sa fakt neorientujem.

zasielka ma hodnotu aj s postovnym cca 226S

Dalsia zasielka ide z USA zo shopu aeroquad.com a tam je objednavka za cca 260S

Dik za akukolvek radu
Jaccobinho
Medium Star
Medium Star
Kontaktovať používateľa:

Re: Nakup s Ciny cez net -- platba clo a dph

Príspevok od používateľa Jaccobinho »

objednával som z USA displej na ntb - šiel cez FedEx, ten ma po prílete balíka na Slovensko kontaktoval s ponukou, že za nejakých 16 € mi to preclia a dodajú na moju Slovenskú adresu - bolo potrebné vypísať a naskenovať nejaké splnomocnenia, takže som sa rozhodol, že si to preclím sám.. prišiel som do FedExu v BA na letisku, cca 200 m od neho som potom šiel na colnicu, kde som zaplatil clo (20% asi?, bolo potrebné mať doklad o zaplatení - napr. receipt z PayPalu) a následne mi naspäť vo FedExe danú zásielku vydali.. toť vše ;)

z Číny som zatiaľ objednával vždy len zásielky s cenou do cca 50$ (malá elektronika) a tie mi vždy prišli poštou po cca 10 dňoch - žiadne problémy s colníkmi, zásielka nikdy nebola úradne otvorená, na každej bola len pečiatka Bratislavskej pošty že bola preclená
STomko
Guru wannabe
Guru wannabe

Príspevok od používateľa STomko »

Moje skusenosti hovoria asi nasledovne: