Som začiatočník pomôže mi niekto ?

Všetko ohľadom Linuxu...
TheEgopat
Light Expert
Light Expert
Používateľov profilový obrázok
Kontaktovať používateľa:

Som začiatočník pomôže mi niekto ?

Príspevok od používateľa TheEgopat »

Ahoj priatelia,

úmysel tejto témy je získať pár rád a po ich odskúšaní aj dobré skúsenosti :).
Linux som si nainštaloval za účelom naučiť sa respektíve porozumieť počítačom konkrétne programovaniu.
Na linux som počul mnoho chvály a tak som neodolal. Púšťam sa do toho ako totálny nováčik a potreboval
by som trošku usmerniť. Pravdu povediac veľa toho neviem ani vo Windowse čo veľmi ľutujem, pretože
pred časom som hrával viacmenej hry, no uvedomil som si že to mi k životu nedá nič.
Bol by som veľmi nadšený keby mi niekto poradil pár vecičiek.

Začal som v linuxe rovno s "CMD" (netuším presný názov CMD v linuxe ale myslím si že Termíny či tak nejak.)
a potreboval by som v ňom menšiu pomoc. Pár príkazov už ovládam no dokopy možno 10 :D.
Bol by som vďačný keby ste mi poslali alebo ma informovali o nejakých príkazoch, ktoré sa používajú najčastejšie.

Momentálne mám Linux pomalý no čítam že vám ostatným to fičí jako ďábel. Tak by som potreboval pomôcť s
nastavením a s Drivermi v Linuxe. To je jedna z ďaľších vecí ktoré by ma zaujímali.

Viem možno si vravíte, že sám neviem čo chcem pretože toto sú banality, no pre mňa je to fakticky dôležité
a práve preto že sú to banality a ja to neovládam sa hambím. Tak hľadám pomoc tu :).

Ako som písal predtým som viacmenej hrával, ale to neznamená že som neprogramoval. Skúšal som pár jednoduchých
vecí v C++ a PHP, najviac ma chytil jednoduchý jazyk XHTML v ktorom robím stránky. Mám vzťah k programovaniu, ale
nemám učiteľa ktorý by mi ukázal správny smer :).

Teším sa na skorú odpoveď :).

PS: Ospravedlňujem sa za rozhádzané vety, ale písal som v momente čo ma čo napadlo :).

Prajem krásny deň :)
Space5800
Medium Professional
Medium Professional

Re: Som začiatočník pomôže mi niekto ?