Som specialny pedagog, ktory v klasickom skolstve "energeticky vyhorel", takze uz druhy rok pracujem ako zivnostnicka.
Pracu specialneho pedagoga si uz neviem predstavit bez nazerania sa na problematiku deti s poruchami, resp. s pseudoporuchami ucenia z uhlu kineziologa, teda vyuzivania metody Tri v jednom (One Brain), ktoru som studovala priamo u Carol Ann Honz.
K veci:
Opat sa ku mne dostalo dieta, resp. dvaja surodenci - dvojcata, ktore maju diagnostikovanu dyslexiu, dysortografiu a dyskalkuliu, teda poruchy citania, aplikovania naucenych gramatickych pravidiel v praxi a poruchu matematickych schopnosti.
Specialny pedagog v pedagogicko-psychologickej poradni pracuje s nimi viacmenej len ako doucovatelka, co nie je efektivne a rodicia uz stratili vieru v to, ze by ich detom, ktore navstevuju 4. roc. ZS, mohol niekto pomoct.
Nechcem kritizovat specialnu pedagogicku, pracujucu v sklenikovom prostredi, ale nadhodit diskusiu, preco na nasich pedagogickych fakultach, resp. na katedre specialnej pedagogiky neexistuje studium vyvinovych poruch ucenia. Oficialne sa vie, ze deti s poruchami ucenia pribuda, dokonca predpokladam, ze ich je podstatne viac ako deti s poruchami zraku, poruchami sluchu, ci telesne postihnutych deti. a kazdy odbor (tyflopedia, surdopedia i somatopedia) sa da u nas studovat, no vyvinove poruchy ucenia, ktore sa vyskytuju takmer na kazdej zakladnej skole, nemozno studovat nikde. Niet divu, ze ak sa skolskemu specialnemu pedagogovi podari ziskat zamestnanie na zakladnej skole, je vlastne hodeny ako neplavec do vody. Pracuje metodou: pokus - omyl ....