pomoc pri výbere routera

O internete a sieťach, problémoch, nastaveniach...
meatboy
Light Expert
Light Expert

pomoc pri výbere routera

Príspevok od používateľa meatboy »

Pekný deň, potreboval by som nahradiť svoj 4 ročný router. Chcel by som poradiť či niekto nevie o routeri ktorý by vedel obmedziť tok dát len pre určité zariadenia ktoré by naň boli napojené. Napr. že by som vedel pre svoj PC zabezpečiť 70% mgbitov od poskytovateľa a pre ostatné zariadenia ako smartphony a tablety a suseda ktorý tvrdí že si len fejsbúčikuje (čo mu neverím, pretože akonáhle sa na mňa napojil tak je to z rýchlosťou dosť naprd) by ostal zvyšok. Som v tomto laik tak ak máte nejaké typy tak sem s nimi. Vďaka
audiotrack
VIP
VIP
Používateľov profilový obrázok
Kontaktovať používateľa:

Re: pomoc pri výbere routera

Príspevok od používateľa audiotrack »

napriklad TL-WR841N
no_compromise
Light Expert
Light Expert

Príspevok od používateľa no_compromise »

Ak uz chces riesit taketo featury na smerovaci, potom by som siel do nejakeho kde sa da naladovat OpenWRT. Je to v podstate linux distro urobene prave pre routre. A ver ze sa s tym daju robit psie kusy od share server (samba,nfs), webserver, torrent stahovac,VLANy no proste vsetko co sa da spojazdnit na linuxe a co ti masinka utiahne. Osobne mam TL-WDR4300 s OpenWRT a okrem funkcie klasickeho smerovaca,FW a maškarady, sluzi ako ulozisko filmov a pod. chu**** (router ma 2x USB 2.0 a zvlada v pohode pripojeny ext. HDD o kapacite 500GB), pricom sam stahuje filmy/serialy ktore by som chcel pozerat a tieto uklada na pripojeny HDD. No a kedze mi na mojom routry bezi aj export cez NFS mam tieto filmy k dispozicii na akomkolvek zariadeni v LAN.
meatboy
Light Expert
Light Expert

Tak som objednal TP-LINK sériu 8xx s odpojitelnou anténou a technológiou QoS ktorú som hľadal. Dúfam že to nastavenie nebude super ultra náročné...
audiotrack
VIP
VIP
Používateľov profilový obrázok
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa audiotrack »