Hučanie z prednej nápravy - ložisko?
Hučanie z prednej nápravy - ložisko?
Zdravím vás hojčáci,
pýtal som sa viacerých mechanikov a rozchádzajú sa v názoroch, preto chcem poprosiť o pomoc niekoho, kto mal možno rovnaký problém, alebo bude vedieť takto e-identifikovať.
Z prednej nápravy sa ozýva hukot, pri vyšších rýchlostiach (50-60km/h a viac), počuť ho hlavne na hladkej vozovke. Pri nižších rýchlostiach tieto zvuky nepočuť, resp. nie sú tak výrazné.
Súvislé neprerušované hučanie (ako keď prejdete na diaľnici na krajnicový pás) je počuť ak točím volantom doprava (stačí už mierne). Akonáhle vyrovnám tak prestane. Doľava toto hučanie takisto nepočuť. Keď točím doľava (tiež stačí mierne), je počuť slabší a iný zvuk, prerušovaný a pravidelný (ako keby bolo na inak rovnom kolese niečo nerovné). Oba zvuky majú vyššiu intenzitu ak je zatáčanie výraznejšie.
S jedným mechanikom som sa skúsil previezť, ten mi povedal, že oba zvuky robí jedno ložisko, len je inak zaťažované, preto sú zvuky iné. Podľa neho je to pravé predné ložisko. Podľa iného mechanika to zase je určite ľavé predné ložisko. Najnovšie mi ďalší povedal, že ten súvislý zvuk je skor ako keby to koleso o niečo trelo (na pneumatikách ale nič vidieť nie je) a zvuk doľava je ložisko, ale nevie povedať ktoré. Pri otvorených oknách ani jeden zvuk zvonku výrazne nepočujem.
Prezúval som teraz gumy na letné, zvuk sa o niečo zmenil (aj zmenou hlučnejších zimných gúm), ale charakter zostáva ten istý ako doprava, tak doľava. Ten nepravidelný zvuk (ktorý počuť) už pri miernom zatočení doľava, je pri vyšších rýchlostiach (80+) počuť v miernejšej verzii aj pri jazde rovno.
Vie mi niekto povedať, či mal podobnú skúsenosť, príp. čo to može byť? Bude to ložisko? Prípadne obe?
Auto je Audi A4, 1.9TDi.
pýtal som sa viacerých mechanikov a rozchádzajú sa v názoroch, preto chcem poprosiť o pomoc niekoho, kto mal možno rovnaký problém, alebo bude vedieť takto e-identifikovať.