PHP File

Programovacie jazyky, rady, poradňa...
DwDckQo
Light Expert
Light Expert
Používateľov profilový obrázok

PHP File

Príspevok od používateľa DwDckQo »

Ahojte, som začiatočník v PHP a tak sa Vás pýtam ako by som spravil nasledovnú vec:

-> Načítať TXT súbor viem (Fopen("cesta","r")).....
-> V súbore mám niečo takéto:
user = Fero
password = nieco13
exp = 24/08/2010

user = Jozo
password = nieco
exp = 24/03/2005
-> Ale neviem spraviť to, že na základe prihláseného užívateľa Joža ,kt. ho nájde a nasledovne na to vyberie 2 riadky pod ním a vypíše. Čiže by to vyzeralo nejak takto
password = nieco
exp = 24/03/2005
- login meno zistiť viem ($_SESSION['pr_meno']) ale neviem ako to porovnať a vypísať díki :-)
BX
Addict
Addict

Re: PHP File

Príspevok od používateľa BX »

Na takéto dáta by si mohol použiť funkciu parse_ini_file a tým sa vyhnúť manuálnemu sekaniu riadkov. No a funkcia ti vráti pole, v ktorom sa vieš jednoducho pohybovať. Keď trochu zapremýšľaš, vieš si s tým vytvoriť dátovú štruktúru, s ktorou bude všetko jednoduchšie.

Ďalšia možnosť - lepšia, ale zložitejšia a pri takto jednoduchých dátach asi aj zbytočná - je ukladať si to do súboru v nejakej štruktúrovanej forme - xml, alebo json. (zložitejšia preto, že musíš pochopiť xml, resp. json. Potom už je to jednoduché - hlavne ten json.)

btw. na čítanie zo súboru sa dá použiť aj jednoduchšia funkcia file_get_contents, ktorá ti vráti celý obsah súboru. Následne by si to manuálne vedel sekať funkciami strpos, substr, explode atď.
DwDckQo
Light Expert
Light Expert

Príspevok od používateľa DwDckQo »

Ďakujem za radu spravil som to cez file_get_contents a následne na to som našiel štartovaciu pozíciu daného užívateľa, ale chýba mi ešte jedna maličkosť

-> print_r (explode(" ",$vypis_hl)); ---> teraz mi to seká po medzerách nedá sa nejak spraviť aby mi to sekalo po riadkoch ? Díki :)

//autoeditácia príspevku (02 Jún 2014, 20:04)