Začíname s pascalom- jednoduchší algoritmus?

Programovacie jazyky, rady, poradňa...
Mr-Freek
Medium Star
Medium Star
Používateľov profilový obrázok

Začíname s pascalom- jednoduchší algoritmus?

Príspevok od používateľa Mr-Freek »

Zdravíčko, som začiatočník v pascale a napredujem podla školskej literatúry. Dnes som dostal zadanie vytvoriť šachovnicu 8x8 na ktorej sa budú striedať 2 farby. Daná úloha bola pri kapitole "Podmienený príkaz" ale moje riešenie ho obsahuje len okrajovo a celkovo som sa s tým trápil asi 20 minút čo sa mi zatiaľ nestalo. Preto sa chcem spýtať či sa dá pomocou podmienok napísať jednoduchší algoritmus. D pozdravom.

Kód: Vybrať všetko

var x,y,i,j,n,m,o:integer;
begin
  x:=0;
  y:=175;
  N:=1;
  for I:= 1 to 8 do
  begin
    if I mod 2=0 then
       image1.canvas.brush.color:=clBlue
    else image1.canvas.brush.color:=clRed;
      for J:= 1 to N do
      begin
        image1.canvas.rectangle(x,y,x+25,y+25);
        y:=y+25;
        x:=x+25
      end;
    y:=y-(25+(n*25));
    x:=x-n*25;
    N:=N+1;
  end;

y:=0;
  x:=25;
  N:=7;
  image1.canvas.brush.color:=clBlue;
  for M:= 1 to 8 do
  begin
    if M mod 2=0 then
      image1.canvas.brush.color:=clBlue
    else image1.canvas.brush.color:=clRed;
      for O:=1 to N do
      begin
        image1.canvas.rectangle(x,y,x+25,y+25);
        y:=y+25;
        x:=x+25;
      end;
    x:=x+25-n*25;
    y:=y-n*25;
    n:=n-1;
  end;
end;  
audiotrack
VIP
VIP
Kontaktovať používateľa:

Re: Začíname s pascalom- jednoduchší algoritmus?

Príspevok od používateľa audiotrack »

to vykreslovanie robíš zbytočne zložito, stačí nakresliť jeden veľký štvorec, a potom v jednom cykle od 1 po 7 robiť čiary od 0 po rozmer_stvorca. A to v tom cykle spravíš dvakrát, len raz vymeníš x-ové súradnice za y-onové. Vždy posun o rozmer_stvorca / 8.