HDD

Témy týkajúce sa procesorov, pamätí, grafických kariet, harddiskov...
paTkaNak
Novice
Novice

HDD

Príspevok od používateľa paTkaNak »

Prosim vás,chcel by som zapojiť externý disk do pc (vybratý z pôvodnej kritky) cez SATA ale disk je na 5V 0.85A. A sata napájací kábel má v sebe 5V ale aj 12V tj červený a žltý...
Tak sa chcem opýtať či môžem HDD zapojiť bez obáv alebo ho odpáli? Pôvodne to bol externý HDD ale sa mi odfajčila pripojka...
Som amatér tak prosím berte ohľad :D
Vopred ďakujem.
4040
Guru wannabe
Guru wannabe

Re: HDD

Príspevok od používateľa 4040 »

Ak je Sata tak ho kľudne zapoj.Aký je to presne disk?
heker
Redeemer
Redeemer
Používateľov profilový obrázok

Príspevok od používateľa heker »

2.5 palcovy disky maju 5V napajanie a 3.5 palcove maju 12V napajanie.
4040
Guru wannabe
Guru wannabe

Na PC zdroj a dátovy kábel sa pripájajú rovnako,konektor je rovnaký.
heker
Redeemer
Redeemer

Príspevok od používateľa heker »

2.5 palcove externe disky su 5V, pretoze su napajane cez usb a usb dava 5V.
4040
Guru wannabe
Guru wannabe

Ale veď píše že ho vybral zo skrinky a chce pripojiť priamo k PC cez Sata kábel a samozrejme aj napájací kábel zo zdroja,tak jaký problém.Rovnaký Sata konektor aj napájací konektor ,ako 3,5" disky.Vnútri je klasický 2,5"Sata disk.Ibaže by mal externý box 1,8".
pepuss
Light Expert
Light Expert

Príspevok od používateľa pepuss »

Ahojte!
Kedže je tu podobná téma tak nebudem zakladať novú. Čisto zo zvedavosti. Na čo slúži v dnešnej dobe molex konektor? Molex sa používal na staré IDE disky ak sa nemýlim. Ak tomu rozumiem správne tak HDD stačí zapojiť len sata III káblom s doskou a káblom od zdroja a tak isto aj optickú mechaniku.

https://www.alza.sk/molex-na-2x-sata-d60072.htm?o=1
Ja viem to je redukcia. A na čo vlastne slúži?