Memorizácia a dynamické programovanie
Memorizácia a dynamické programovanie
Dobrý deň prajem.
Potreboval by som s niečim pomôcť. Trénujem programovanie v Jave. Som začiatočník. Zohnal som si nejaké zadania a jednému z nich nechápem. (respektíve nechápem použitej metóde) Úloha znie takto:
Na brehu rieky stojí skupinka ľudí, ktorá sa chce dostať na druhú stranu. Cez rieku však nevedie žiadny most. Je tu len starý prievozník so svojou loďou. Všetci sa však do nej naraz nezmestia.
Zistite, či sa dá na dve jazdy previezť všetkých ľudí. Vstupom pre váš program budú hmotnosti všetkých ľudí h1, h2, ..., hn a nosnosť loďky L (všetko sú celé čísla v kilogramoch).
Testovacie vstupy:
hmotnosti ľudí v kilogramoch: 40, 40, 60, 60, 60, 100 a nosnosť loďky 180 kg.
hmotnosti ľudí v kilogramoch: 23, 47, 59, 88, 91, 100, 111, 133, 157, 205 a nosnosť loďky 507 kg.
Návod: riešte memoizáciou alebo dynamickým programovaním, podobne ako problém batoha.
Viem vyriešiť túto úlohu ale inou metódou ( metodou backtrackingu) a vôbec nechápem ako fungujú memorizácia alebo dynamické programovanie. Niečo som aj vygooglil ale nejak sa mi nedarí to nakódovať. Nemohli by ste mi to niekto trochu objasniť? Ďakujem
Potreboval by som s niečim pomôcť. Trénujem programovanie v Jave. Som začiatočník. Zohnal som si nejaké zadania a jednému z nich nechápem. (respektíve nechápem použitej metóde) Úloha znie takto:
Na brehu rieky stojí skupinka ľudí, ktorá sa chce dostať na druhú stranu. Cez rieku však nevedie žiadny most. Je tu len starý prievozník so svojou loďou. Všetci sa však do nej naraz nezmestia.
Zistite, či sa dá na dve jazdy previezť všetkých ľudí. Vstupom pre váš program budú hmotnosti všetkých ľudí h1, h2, ..., hn a nosnosť loďky L (všetko sú celé čísla v kilogramoch).
Testovacie vstupy:
hmotnosti ľudí v kilogramoch: 40, 40, 60, 60, 60, 100 a nosnosť loďky 180 kg.
hmotnosti ľudí v kilogramoch: 23, 47, 59, 88, 91, 100, 111, 133, 157, 205 a nosnosť loďky 507 kg.