Caute, kvoli praci (programator, Brno) si idem spravit zivnost, som este student. Je nejaka vyhoda v ceskej zivnosti? Momentalne som rozhodnuty, ze si spravim slovensku:
- sidlo bude moj trvaly pobyt, cize nemusim pytat povolenie od prenajimatela (po kazdom prestahovani)
- otec ma zivnost takze mi poradi co a ako
- prvy rok nebudem musiet platit odvody
A potom po skonceni prveho roku by som si napriklad zrusil SK zivnost a spravil zivnost v ČR, ak by sa viac vyplatila.
Živnosť slovenská alebo česká?
Re: Živnosť slovenská alebo česká?
Cesku by si mohol myslim, len ak tam mas trvaly pobyt.
Na Slovensku budes oslobodeny len od odvodov do Socialnej, do Zdravotnej nie. To je asi 60 eur mesacne.
Na Slovensku budes oslobodeny len od odvodov do Socialnej, do Zdravotnej nie. To je asi 60 eur mesacne.
No neviem, ak budeš slovenskou živnosťou faktúrovať českým firmám, tak faktúruješ do zahraničia. A na to musíš byť v ČR aspoň identifikovaná osoba a podávať mesačné hlásenia kvôli DPH (za mesiace, kedy faktúruješ do zahraničia). Poriadne si teda pozri podmienky faktúrovania do zahraničia, na Slovensku to môže byť podobne.
Ja mám českú živnosť, mám virtuálne sídlo (1300 korún ročne), žiadny trvalý pobyt netreba (ani prechodný, nič). Prvý rok si tu zbavený odvodov, ak si denný študent, alebo zamestnanec (podnikanie je teda vedľajšia činnosť).
Ja mám českú živnosť, mám virtuálne sídlo (1300 korún ročne), žiadny trvalý pobyt netreba (ani prechodný, nič). Prvý rok si tu zbavený odvodov, ak si denný študent, alebo zamestnanec (podnikanie je teda vedľajšia činnosť).
diky
takze asi si teraz spravim zivnost v SR (cize 1 rok bez odvodov) a po roku si ju zrusim a si spravim v CR (zase 1 rok bez odvodov, lebo este budem student)
mesacne hlasenia ma snad nezabiju ked su len 1x do mesiaca
hm musim sa spytat rodicov, ci za mna platia socialnu a zdravotnu aj teraz, vobec sa v tom nevyznam
mesacne hlasenia ma snad nezabiju ked su len 1x do mesiaca