Zalozenie zivnosti a odvody

Témy, ktoré sa nedajú zaradiť do kategórií vyššie...
Sh4d0W
Light Professional
Light Professional

Zalozenie zivnosti a odvody

Príspevok od používateľa Sh4d0W »

Mam jednu otazku ohladom odvodov do SP a ZP, potrebujem si zalozit zivnost, dajme tomu ze budem pre niekoho pracovat od 1.10. na zivnost. Mozem si zaciatok zivnosti dat napr. na 30.10. alebo teda posledny den v tom mesiaci aby som neplatil odvody za cely mesiac a tym padom mohol aj ten mesiac fakturovat?

Diky
hojko
Site Admin
Site Admin
Používateľov profilový obrázok
Kontaktovať používateľa:

Re: Zalozenie zivnosti a odvody

Príspevok od používateľa hojko »

Prvy rok si do SP oslobodeny. Predpokladam, ze ZP sa vypocita alikvotne za dany mesiac, teda len za tie dva dni do konca mesiaca. Spytaj sa v ZP, tam ti najlepsie poradia.
cariCARI
Amateur
Amateur

Príspevok od používateľa cariCARI »

čauko tiež by som potreboval poradiť so živnosťou, za prvé som ale študent denného štúdia na VŠ. Zachvíľu to bude rok čo robím ako živnostník. Pochopil som správne že daň z príjmu platiť nebudem za prvý rok vôbec, zdravotku za mňa stále platí štát, a sociálku neplatím pokiaľ neprekročím tú hranicu +-5300 eur ?
A teraz druhá otázka, ako sa mi zmenia podmienky ak by som pokračoval aj druhý rok so živnosťou ?
hojko
Site Admin
Site Admin
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa hojko »