SZČO - dobrovolny platca DPH

O živote, snoch, životnom štýle, cestovaní...
nejakymarko
Addict
Addict
Používateľov profilový obrázok

SZČO - dobrovolny platca DPH

Príspevok od používateľa nejakymarko »

Zdravím páni,

aký na to máte názor?

Pracujem ako architekt a všetky reálne náklady, ktoré viem pri svojej práci mať (auto, phm, nejaký HW a SW) by boli výrazne výhodnejšie, ak by som ich vedel ponížiť o DPH-čku.
Ak to vezmem tak veľmi zľahka, tak nevýhoda by mala byť v tom, že budem pre koncového zákazníka o 20% drahší, ak však 99% mojich faktúr ide platcom DPH, im to je v zásade jedno a mne teda tiež.
Ďalšou nevýhodou je minimálne v prvom roku nutnosť mesačných výkazov DPH, čo zaberie nejaký čas (avšak pri jednej faktúre za mesiac a pár bločkoch za PHM to asi nebude nič, čo by som nezvládol) a v neposlednom rade sa môže stať, že odo mňa bude daňový úrad požadovať nejakú čiastku ako zábezpeku.

Napadajú vám ešte nejaké nevýhody? Prípadne ako by ste rozmýšľali na mojom mieste?

Prípadne, môže to mať v budúcnosti nejaký vplyv na to, ak by som chcel žiadať o hypotéku, napr.?

Ďakujem
hojko
Site Admin
Site Admin
Kontaktovať používateľa:

Re: SZČO - dobrovolny platca DPH

Príspevok od používateľa hojko »

Pochybujem, ze ako platca DPH by si si dokazal sam robit uctovnictvo. Pripocitaj teda naklady na uctovnicku, ktora ti bude robit mesacne vykazy DPH a nasledne ich podavat. Vyplv na hypoteku to nema ziadny, kedze do obratov sa udavaju sumy bez DPH, ak sa nemylim.
ephramko
Hardcore addict
Hardcore addict

Príspevok od používateľa ephramko »

A kebyže si založíš firmu, ktorá bude mať jedného zamestnanca - teba? Dáš si minimálku, aby si mal čo najnižšie odvody. Budeš mať zaplatené všetky odvody a poistenia. Keď budeš uvažovať nad hypotékou, tak si zvýšiš plat. Na firmu môžeš tiež nakupovať drahé počítače bez dph a dávať si rôzne veci do nákladov. A kebyže sa niečo pokašle, tak ručíš iba majetkom firmy a nie celým svojim majetkom, ako živnostník.