V starej práci sme mali verejnú IPv4 adresu a router Mikrotik
Presťahovali sme sa do nových priestorov, kde máme optiku od Orange. Vyžiadali sme si verejnú IP adresu. Dostali sme adresu v tvare 1A11:A1111A11:0000:0000:0000:0000/56 (kde 1-sú čísla a A-písmená)
Moja otázka znie, čo a ako nakonfigurovať v routri od Orange (Huawei HG8145X6) tak, aby som sa vedel cez VPN pripojiť "z vonku" do NAS servru. Na pripojenie do NAS-ka sme používali protokoly PPTP a OpenVPN
whatsmyip mi ukazuje 178-xxx-xx-xxx.static.orange.sk
Nevedeli by ste mi prosím poradiť jednoduchý step-by-step postup, čo a ako nastaviť, aby to (aspoň teoreticky) mohlo ísť?
V týchto veciach som celkom laik
Predpokladam, ze NAS je pripojene kablom do Huawei routru. Ked sa prihlasis do administracie Huawei routru, tak treba hladat port forwarding, Huawei asi pouziva pojem forward rules. Tam si das vytvorit novy forwarding. Ak si tam bezi FTP server na porte 21 alebo SFTP na porte 22, tak zvolis port a protokol, zrejme tam bude TCP/FTP alebo nieco take, das port 21/22 a presmerujes to na IP adresu, ktoru ma to NAS v sieti.
Ked si pozries svou verejnu IP adresu, tak pri IPv4 to bude nieco napriklad ako 178.123.123.123. Potom sa skus z vonku (napriklad cez mobilne data) pripojit na tu IP adresu + port z dakeho FTP klienta. Ak ti tam bezi media server na dakom porte alebo co, tak sa pozri na akom porte bezi a presmeruj si to podla toho.
Ono je to dost tazke ti nieco poradit, pretoze ani nepises ako mas zapojenu siet, co je do coho zapojene.
Autoeditácia príspevku po 3 min 41 sek:
Tu som v rychlosti nasiel dake video, ktore by ti malo pomoct. Princip je vsade rovnaky, ci ide o Asus, D-Link alebo Huawei.
R - Router Huawei HG8145X6
NAS - Nas Synology DS216 (so statickou IP adresou)
SW - Switch
Wifi - Unify
RJ45 - klasické dátové zásuvky rozlezené po ateliéri
Schéma zapojenia platí tak, ako som sa snažil naznačiť. Mojím zámerom je, aby som sa vedel dostať do NAS-ka "z vonku"