instalacia SATA HDD na starsej MB

Témy týkajúce sa procesorov, pamätí, grafických kariet, harddiskov...
reno23
Guru wannabe
Guru wannabe
Kontaktovať používateľa:

instalacia SATA HDD na starsej MB

Príspevok od používateľa reno23 »

Takze mam doma disk Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB 6Y120M0 (SATA) a chcel som nanho nainstalovat OS Win XP.

1. pokus = Zapojim ho, dostanem sa do BIOS-u a disk mi vobec nenajde (napisane Not detected). Prepnem sa na zalozku pre Bootovanie a moznost bootovania z toho noveho disku tam je. Takze nastavim 1st boot na DVD mechaniku (uz som vlozil Win XP), 2nd boot je nastaveny na ten novy Maxtor, 3rd boot je pre Floppy. Potvrdim, ulozim, resetnem PC. Mechanika zacne nacitavat ale asi po 10 sekundach cely system zmrzne a neda sa nikde pohnut.
Cely tento proces si mozte pozret aj na youtube -

2. pokus = na dosku som zapojil este moj stary HDD ATA. Nastavil som bootovanie z DVD mechaniky. Spustil sa setup windows (pri tomto kroku mi pri prvom pokuse zamrzlo pc), stlacil som F6, vlozil som disketu so SATA/RAID drivers a potvrdil. Po dokonceni procesu som sa dostal do okna kde som si mohol vybrat na ktory disk budem OS Win XP instalovat. Potvrdil som instalaciu pre ten Maxtor SATA, nasledovalo formatovanie disku, po sformatovani sa restartol pc a ... Nic,, nedostal som sa nikde. Zasa sa objavila len cierna obrazovka a potom zmrzol pc.

Robim niekde chybu ? Ak ano, prosim napiste mi postup.
PS: disk je urcite funkcny, na novom pc mi ho zdetekuje a instalovat os mi na nom ide v pohode, takze chyba bude niekde v tej doske
pato83
Addict
Addict
Používateľov profilový obrázok

Príspevok od používateľa pato83 »

Myslim, ze pokial je chyba v doske, tak toto moze riesit na strane uzivatela len upadate biosu. Nespravne myslim nerobis nic, tak ako to opisujes, by to malo fachat.
reno23
Guru wannabe
Guru wannabe
Kontaktovať používateľa: