caute som student a kvoli vrateniu dane som poziadal agenturu, aby mi poslali potvrdenie o prijme. Mam v tom maly chaos ohladom vratenia dani lebo:
r01: Uhrn zuctovanych a vyplatenych prijmov: 538,2
r02: su len mesiace
r03: poistenie nemam nic
r04: ciastkovy zaklad dane: 538,2
r05: Uhrn preddavkov na dan: 19,42
r06: Nezdanitelna cast na danovnika: 607,44
Podla tohto to znamena ze mi maju vratit cirka 20 eur? Ak ano ako k tejto sume prisli, ked 0.19 * 538,2 = 102,26. Vyplatne pasky som nedostaval. Mal som podpisane vyhlasenie, aby mi nezdanovali prijmy, ale to bolo v druhej agenture a bolo mi povedane, ze sa to vztahuje len na 1 zamestnavatela(tak agentura, odkial je toto potvrdenie by mi mala zdanovat prijmy normalne). Peniaze mi chodili zdanene na ucet.
potvrdenie o prijmoch
Re: potvrdenie o prijmoch
Ano vratiť ti majú tých 19,42, ak o to požiadaš v daňovom. A ako k tomu prišli? Daň z prímu je 19% (či 20?) z hrubej mzdy a strháva sa ti z každej výplaty. Tzn. ak máš mzdu 100€ a 19% ti vezmú na dani z príjmu, teda to je 19€, tak ty dostaneš len 81€. A o tú strhnutú daň môžeš požiadať ak tvoj ročný príjem neprekročil tú nezdaniteľnú časť (na rok to je 3660€, na mesia 303,72) cca.
ale ako mi mohli zdanit len cca 20 eur?. Vsak ked mi posielali zdanenu vyplatu tak mi doslo dokopy 538,2. Po pripocitani 20 eur mam zrhuba 538. To je akoze moj hruby prijem?
koľko mesiacov si odpracoval na tých 538,20€? Lebo mne vychádza, že 2 mesiace podľa nezdaniteľnej čiastky na daňovníka.
Ale ako počítam tak počítam, nevychádza, síce nie som účtovník ani ekonóm, ale v mojich ročných zúčtovaniach z brigády všetko sedí. Myslím, že agentúra si berie niečo z tvojej mzdy za sprostredkovanie práce, či to nebude v tom. Prípadne, skús zájsť za nimi, nech ti to vysvetlia. Ja som mal brigádu priamo cez zamestnávateľa, nemám skúsenosti s agentúrou.