Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je 15 Nov 2018, 7:11



Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 2 ] 
priemet bodov v rovine do 3D priestoru
Hľadať:
Facebook Twitter Vybrali Sme  
 
Autor Správa
Addict
Addict
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 9.8.2006
Príspevky: 4830
Bydlisko: Bratislava - Tatoine
Karma: Level +5
Príspevok priemet bodov v rovine do 3D priestoru
Cafko

mam taky lahky matematicky problem ktory mi dako nevychadza, v 3D priestore poznam bod A o ktorom viem jeho X,Y,Z a poznam jeho natocenia i,j,k, tento priestor je globalny suradny system.
V bode A mam lokalny suradny system ktory mozem povazovat za 2D nakolko je to zhluk bodov v rovine.

V tomto lokalnom systeme viem vypocitat X,Z polohu voci bodu A, no nasledne potrebujem prepocitat polohu voci globalnemu systemu teda kde sa v globale nachadza ten bod teda jeho 3D suradnicu X Y Z.

V praxi to znamena to ze v rohu miestnosti mam 0 0 0 globalu niekde do miestnosti polozim plechovu dosku v ktorej strede je umiestneny ciarovy snímač zaroven lokalny system ktory meria od svojho stredu vzialenost 24 bodov a chcem tieto body prepocitat podla natocenia a polohy toho plechu do globalneho systemu , cize viacerimi polohami získam 3D obraz.

Bude to len daka matica no nepodarilo sa mi to zatial :/


19 Máj 2017, 13:24
Profil  ICQ  Pokec  WWW
Light Professional
Light Professional
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 1.10.2006
Príspevky: 703
Bydlisko: Prievidza
Karma: Level +3
Príspevok Re: priemet bodov v rovine do 3D priestoru
myslim ze si to zbytocne komplikujes. Chap to ako dva suradnicove systemy a potrebujes spravit trasformacie z jedneho do druheho.

Ak spravne chapem tak mas system [X,Y,Z,O] a tam lokalnu sustavy [X',Y',Z',A], X' a Z' mas nejako zvolene (vzdialenost od stredu dosky smerom hore a do strany). Y' si zvol ako vzdialenost od snimaca. Transformacna matica bude potom len vyjadrenie lokalnej sustavy v globalnej. Body potom staci len vynasobit maticou.

Urobil som ti aj obrazok. hadam je to z neho pochopitelne. Vysledna transformacna matica pre nakresleny priklade je M. Podla toho ako si tu dosku umiestnis budes mat ine X',Y',Z' ( nie -y, z, -x )


A inak byva zvykom ze vzdialenost od snimaca je lokalne Z'.


Prílohy:
coord.png
coord.png [ 5.14 KiB | Zobrazené 189 krát ]
22 Máj 2017, 16:54
Profil  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 2 ] 


Kto je on-line 
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. © Hojko 2004-2016
[ Time : 0.307s | 14 Queries | GZIP : On ]