veľmi pekne prosím, či bi mi niekto mohol poradiť s kúpou nového PC. Potrebujem poradiť s hardwarom pretože som amatér, mám len základné znalosti, čo sa týka PC zostáv a nemám moc prehľad o trhu alebo nových technológiách atď. Chcel by som gamerský desktop, ktorý bude zameraný hlavne na hranie najnovších hier a jednoduché domáce používanie (základný office, nejaké programy napr. na napaľovanie, kukanie filmov, hudbu, internet...). Cenovo si môžem dovoliť zostavu okolo 1000 € samozrejme, podľa kvality som ochotný ísť maximálne do 1200-1300 € ale to by som radšej chcel aj s príslušenstvom (monitor, klávesnica, myška, extra chladenie a pod.).
Najdôležitejšia je pre mňa samotná zostava takže tu sú moje otázky:
- je lepšie si kúpiť preddefinovanú zostavu z nejakého internetového obchodu, takú ktorá mi najviac vyhovuje, čo je ale dosť ťažké, pretože väčšinou mi nesadne cena, alebo nejaký hardware ktorý nepotrebujem (najčastejšie sú to čítačka kariet, blu-ray mechanika atď.)
alebo
si "poskladať" vlastnú zostavu, ktorá by mi presne vyhovovala ale musel by mi ju nejaký profesionál doslova poskladať aby vôbec fungovala. Čo je výhodnejšie (cenovo alebo dostupnosťou) ?
- chcel by som na tom hrať najnovšie hry, napr. ktoré vyjdú tento a ďalšie roky (viem že technológia a vývoj idú dopredu a každým rokom bude PC slabší, mám skôr na mysli, aby bol ten pc dostatočne kvalitný aby mi vystačil na povedzme 3 roky kvalitného hrania najnovších hier na čo najlepších detailoch) alebo majú najťažšie nároky (Crysis 3, Mass Effect 3 , Max payne 3, Far Cry 3 atď. proste najnovšie hry, neviem konkrétne aký hardware by som potreboval na tie hry aby som mohol hrať zo solídnym FPS).
- netuším, aké značky komponentov zvoliť, vzhľadom na cenu a kvalitu
- neviem či je lepšie 6 alebo 8 Gb ramky, či tam dať procesor intel alebo AMD a keď už povedzme intel, tak či sériu i5 alebo i7, aká veľká grafika tam bude stačiť vzhľadom na cenu či 1,5 Gb alebo 3. či Geforce alebo Radeon...