Si dobrovolne nezamestnany? (Zajacova reforma)

Diskusie na politické témy...
PiT
Light Expert
Light Expert

Príspevok od používateľa PiT »

Ehm, chapem to spravne, ze v pripade ak som denny student a zarabam na zmluvu o vykonani brigadnickej prace a moj HRUBY mesacny prijem pocas obdobia september az december (vratane) bude 3250 Sk, z ktorych este 617,5 ODVEDIEM statu (ostane mi cistych 2632,5 Sk (!!!), tak si zaplatim odvody 910 Sk na zdravotnu poistovnu ??? (teda logicky mi zo zarobenych 3250 Sk ostane 1722,5 Sk ? )

Prave som si 10x kusol do jazyka a ritualne 5x buchol kladivom po prstoch, aby som sem nenapisal 3 riadky nadavok a nedostal basu :evil:

Zaujimalo by ma, ci to ten hlupak (Zajac) vymysla na WC ked serie alebo ked sedi v parlamente :shock:
asterionet
Amateur
Amateur

Príspevok od používateľa asterionet »

Zdravotné poistenie, je postavené na princípe solidarity. Každý, kto má príjem, odvádza poistné. U dobrovolne nezamestnaných sa automaticky predpokladá, že majú život zafinancovaný z iných, ako zamestnaneckých zdrojov, teda je solidárne, aby tiež odvádzali poistné.
To, že dialkovo študujúci, sa občas ocitnú v kategórii dobrovolne nezamestnaných, je o niečom úplne inom, a nesúvisí so zdravotným poistením, ale s organizáciou školstva.
So zdravotným financovaním ale vážne súvisia uzákonené nízke odvody štátu, za osoby, za ktoré platí odvody štát.

Ľudia si za drahé peniaze ničia zdravie dobrovoľne (cigarety, alkohol, lyžovanie ...), a potom očakávajú, ako samozrejmosť, že im zdravie obnoví "bezplatné" zdravotníctvo.
Tomasito
VIP
VIP
Používateľov profilový obrázok

Príspevok od používateľa Tomasito »

Od septembra 2005 uz existuje sposob, ako sa tomuto sposobu zdierania vyhnut. Ak ide o "dobrovolne" nezamestnaneho dialkoveho studenta v ramci popisovanych okolnosti, tento moze na prislusnom urade socialnych veci a rodiny poziadat o davku v hmotnej nudzi. V pripade udelenia tejto specifickej davky, uhradu mesacnych platieb za zdrav. odvody prebera stat.