Ďakujem za reakciu. Reverznú osmózu dobre poznám, lebo sme ju mali a máme stále u rodičov už roky. Nie som však s ňou úplne stotožnený, hlavne s tou klasickou. Nepáči sa mi, že tie minerály sa dodatočne dopĺňajú (neviem ich pôvod, obsah prípadných toxických látok a podobne). Spôsob výmeny filtrov, a to , že sa vyberá iba vnútro a celé to prejde dezinfekciou a tiež som mal skúsenosť, že tá voda z nej bola taká jemne pálivá. A to som zažil u rôznych reverzných osmóz. Doma som to zažil prvý krát, že šla pálivá voda. Ja som potom objednával na viackrát nové filtre cez aliexpress a podobne a trvalo to stále. Mal som tam technikov z viacerých firiem (asi troch) vrátane "pôvodnej" a asi v minulosti najrozšírenejšej firmy Aquel a nepodarilo sa odstrániť to pálenie po vypití. A tak sa kúpila nová osmóza. Čo je OK, ak tomu verím, dnes tie ich ceny sú úplne inde ako kedysi (je to násobne lacnejšie), keď stál ten systém cez 30 tisíc korún a platy boli vtedy rádovo iba v tisícoch. Ale stále sa mi nepáči ten systém, že dodatočné dodanie minerálov (akej čistoty, ako to viem preveriť ?) a výmena iba časti "systému" a následná dezinfekcia (koľko z nej ostane vo filtroch a pomaly sa uvoľňuje do vody, ktorú pijem ? ). Tiež je tam veľa hadičiek a akoby som to nazval oddelených častí, kde fakt netuším či za tých 6-12 mesiacov od poslednej výmeny to nie je plné baktérií a vírusov.
A posledná vec, nedôvera tým dnešným lacným filtrom. Fakt sme mali osmotickú membránu dlhé roky, ešte pôvodnú od Aquelu a nebol problém. Potom sa to po rokoch menilo (vraj by sa malo každé 2 roky) a začali postupne problémy. Proste nemám moc dôveru v kvalitu tých filtrov, lebo ceny sa tlačia stále nižšie. V rodičovskom dome stále osmóza je, ale u seba zvažujem niečo iné.
Minulý rok som sa nakoniec síce rozhodol pre osmózu, ale preto, že ma zaujal systém od Aquaphoru, kde je fakt jednoduchá výmena filtrov, nikoho k tomu nepotrebujem, menia sa celé filtračné "kusy" a zásobník je tiež super riešený.