Vedomie / slobodna vola

Témy, ktoré sa nedajú zaradiť do kategórií vyššie...
kntsz
Amateur
Amateur

Re: Vedomie / slobodna vola

Príspevok od používateľa kntsz »

A.
Pozor - pozor, nič sme si nepotvrdili. Aspoň ja nie.
Pripúšťam (nie som na to odborník), že každému impulzu v neuróne, je teoreticky možné priradiť nejakú informáciu o niečom. Následne je možné vytvoriť databázu impulzov aj s informáciami a teda je teoreticky možné niečo zisťovať. No a čo?
Aby si ma pochopil kam smerujem, tak tu zkopčím jeden citát o opernej skladbe, ktorý sa nápadne podobá zisťovaniu, čo ktorý impulz v neuróne znamená:
"Operná skladba a jej záznam – ak by sa dostala v budúcnosti do rúk vedcom, ktorým chýba sluch, tak by síce dokázali vylúštiť vlnové frekvencie, interferenciu ako elektromagnetický proces, ale sotva by však touto cestou porozumeli pôvodnému deju – hudbe, ktorá je v štruktúre tejto pamäti uložená a môže trvať.
To isté sa deje so systémovou usporiadanosťou súcna, v ktorom žijeme – je živá, dynamická pamäť celého evolučného procesu, teda deju , ktorý viedol k jej vzniku. Toto všetko je uchované ako pamäť stále trvajúca a stále sa dopĺňajúca, obnovovaná - replikovaná v podobe aktuálneho deja – procesu – so vzájomným pôsobením na svoje okolie – a to sa opäť ukladá do pamäti a ovplyvňuje procesy do budúcnosti.
V každom dielčom reálnom systéme sa potom odráža aj celá kozmická pamäť ako na holograme.
Takto sa vedci pokúšajú interpretovať kozmické deje, ktoré sú skryté v okolitom svete a aj v našej ľudskej pamäti a radi by tomu porozumeli. Pokiaľ však budú hľadať iba pomocou materializmu , tak nájdu iba to, čo hluchý na zázname opernej skladby." -koniec citátu.

//autoeditácia príspevku (17 Okt 2018, 15:11)
B.
K otázke Nevedomia (N) je to ešte zložitejšie a naozaj sa bránim nejakému jednoduchému opisu svojimi slovami.