Salamien, nevýmyšľaj hlúposti! Si mladý, ešte v tebe pravdepodobne doznieva puberta a preto sa uchyľuješ k takýmto myšlienkam.
Pozri, doteraz si len chodil do školy a občas sa trebalo trochu učiť, porobiť nejaké písomky, ukončiť ročník... Čím si však starší, tým viac sa od teba bude vyžadovať. Ale o tom je život a každý jeden človek si tým musí prejsť. Keby bolo v živote všetko jednoduché a monotónne, tak by nebol zaujimavý. Každá takáto situácia je výzva a je tu od toho, aby si sa s ňou popasoval a vyťažil z nej maximum.
Maturita je len prirodzeným krokom v tomto štádiu života a nie nadarmo sa hovorí, že je skúškou dospelosti.
Každý sa pred maturitou bál, že to nezvládne, že zlyhá, sklame ľudí okolo seba a v živote už nič nedosiahne. Ja som bola celkom dobrý študent, ale pamätám sa na tie stavy pár týždňov pred maturitou, ako som si nič z naučeného nepamätala a ako som tam ani nechcela ísť a radšej by som si žila bezstarostný život ako dovtedy. Ale potom prišiel deň D a ja som to porobila na jednotky a potom som si len vravela, koľko nervov ma to obdobie pred maturitou stálo. Ale keby som si to nebola odtrpela, tak by som si potom nemohla vychutnať ten slastný pocit, keď je už po všetkom. Bola som so sebou veľmi spokojná a bola som na seba pyšná, že som to nevzdala, i keď to v tom období bolo naozaj ťažké. Týmto chcem len povedať, že to zvládlo X ľudí pred tebou a ďalších X to zvládne aj tento rok. A ty
budeš jedným z nich!