ZUNO - diskusia/rady/problemy - predchod na mBank, Fio, Uni

Témy, ktoré sa nedajú zaradiť do kategórií vyššie...
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

audio.. dík a ten limit pre platbu kartou platí aj pre platbu cez Internet? Alebo je tam ešte niejaká tretia kolónka? Momentálne mám na svojích kartách 300€ na platbu kartou a 20€ na platbu cez Internet.. dá sa to aj v Zune?
audiotrack
VIP
VIP
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 25958
Registrovaný: 09 sep 2005, 18:39
Kontaktovať používateľa:

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa audiotrack »

nie je tam tretia kolonka, platba kartou je platba kartou, a nerozlišuje sa či bezkontaktne, cez POS terminál alebo cez internet. Stále je to platba kartou (ale bezkontaktne je tuším do 20€ maximálne ako pri každej karte)
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

Áno, bezkontaktné sú všetky limitované na 20€, to beriem.... len škoda, že to nerozlišuje platby cez Internet (môže to vykonať hocikto, kto má Tvoju kartu v ruke) a platbu pri pokladni v obchode (môže ju vykonať iba kto má Tvoj pin). No škoda, musím nad tým ešte porozmýšľať... :)
audiotrack
VIP
VIP
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 25958
Registrovaný: 09 sep 2005, 18:39
Kontaktovať používateľa:

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa audiotrack »

tak kartu si z ruky nedávam, a ak mi ju niekto ukradne, viem cez tú aplikáciu hneď nastaviť limit na nulu alebo tuším sa tam dá aj úplne zablokovať, takže v tomto problém nevidím
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

Áno, ale sú aj iné možnosti zneužitia.. keylogger v PC, či raz necháš na chvíľu nestráženú peňaženku s kartou, zlodej si ju opíše/odfotí a nezistíš.. až keď budeš o pár mesiacov o pár stoviek € ľahší. Ja som bol obeť keyloggera, takže som v tomto momentálne trochu paranoidný..

:)
jefty
Star
Star
Príspevky: 578
Registrovaný: 30 okt 2010, 21:05

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa jefty »

brm, ak by ti to neprekazalo tak prosim popis svoju skusenost. co sa stalo? prihlasil si sa do IB niekde v interneovej kaviarni alebo take nieco?
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

jefty.. podľa všetkého doma.. :D

Pozri tu: http://www.hojko.com/post1562722.html#p1562722 + následnú diskusiu na ďalšej strane.. :)
t0m4s3
Admin
Admin
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 18096
Registrovaný: 14 jún 2004, 18:35
Bydlisko: Martin SR, Brno CZ
Kontaktovať používateľa:

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa t0m4s3 »

Ohladne tvojej otazky na SMS, SMS mi pride skorej ako z pokladne lezie blocek ;)
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

Oki, ďakujem.. :) Minulý týždeň som si otvoril účet, dnes prišla karta (známej už nabehlo aj 5€ za odporučenie)..

Ešte jedna otázka pre majiteľov viacerých bezkontaktných kariet. Pri platbe nevyťahujem kartu z peňaženky ale jednoducho celú peňaženku priložím k terminálu. Teraz, keď budem mať v peňaženke dve bezkontaktné karty, budem vedieť nejak ustrážiť, z ktorej karty pôjde platba? Povedzme, že karta, ktorá bude bližšie k terminálu? Alebo to bude náhoda, ktorá karta skôr chytí? Má niekto skúsenosť? Asi budem musieť opäť vyťahovať kartu.. prípadne, mám "rozbaľovaciu" peňaženku, dám obe karty na opačné strany, možno pomôže.

:D

Inak akurát pozerám, že v IB sa jednoducho dajú povoliť/zakázať internetové platby pre kartu, takže to rieši môj vyššie spomínaný problém, že nie sú zvlášť limity pre bezhotovostné platby kartou a platby cez Internet. Ak budem chcieť niečo zaplatiť kartou, jednoducho si to povolím v IB a po úhrade to môžem opäť vypnúť..

:)
hojko
Site Admin
Site Admin
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 38516
Registrovaný: 24 apr 2004, 18:29
Bydlisko: Európa
Kontaktovať používateľa:

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa hojko »

brm: Limity na kartu, ci blokaciu karty dokazes spravit aj cez Android aplikaciu, ktoru maju.
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

Áno, o limitoch som vedel, ale obmedzenie Internetových platieb som našiel až teraz, keď som dostal kartu a mohol sa začať v tom detailnejšie šprtať.. :)
t0m4s3
Admin
Admin
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 18096
Registrovaný: 14 jún 2004, 18:35
Bydlisko: Martin SR, Brno CZ
Kontaktovať používateľa:

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa t0m4s3 »

brm napísal:Oki, ďakujem.. :) Minulý týždeň som si otvoril účet, dnes prišla karta (známej už nabehlo aj 5€ za odporučenie)..

Ešte jedna otázka pre majiteľov viacerých bezkontaktných kariet. Pri platbe nevyťahujem kartu z peňaženky ale jednoducho celú peňaženku priložím k terminálu. Teraz, keď budem mať v peňaženke dve bezkontaktné karty, budem vedieť nejak ustrážiť, z ktorej karty pôjde platba? Povedzme, že karta, ktorá bude bližšie k terminálu? Alebo to bude náhoda, ktorá karta skôr chytí? Má niekto skúsenosť? Asi budem musieť opäť vyťahovať kartu.. prípadne, mám "rozbaľovaciu" peňaženku, dám obe karty na opačné strany, možno pomôže.

:D

Inak akurát pozerám, že v IB sa jednoducho dajú povoliť/zakázať internetové platby pre kartu, takže to rieši môj vyššie spomínaný problém, že nie sú zvlášť limity pre bezhotovostné platby kartou a platby cez Internet. Ak budem chcieť niečo zaplatiť kartou, jednoducho si to povolím v IB a po úhrade to môžem opäť vypnúť..

:)
To ti nikto nepovie, mne casto na pokladni povedia, ze ak mam viac, radsej ju mam vytiahnut. Mne logicky vychadza, ze nedokazes ustrazit, ktora sa chyti skor, je to o nahode. Cipova karta v praci niekedy reaguje na 1cm, niekedy na 5cm.
Soviet
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 9631
Registrovaný: 20 okt 2006, 19:38
Bydlisko: Moskwa
Kontaktovať používateľa:

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa Soviet »

brm napísal:Začínam reálne uvažovať, že si zriadim účet v Zune a spravím si z neho hlavný účet (výplata, platby kartou, cez Internet, pár trvalých príkazov a inkás, žiadne sporenie). Chcem odísť z mBanku (nechať spať účet) kvôli vysokým poplatkom za SMSky, ktoré mi už dosahujú sumu 5€ mesačne aj pri tom maximálnom balíku.. hehe!

Chcem sa však opýtať na ten SMS balík v rámci Plus účtu. Mal by som splniť požiadavku, že budem mať Plus za 0€, a tým pádom aj tento balík. Len otázka znie, príde mi smska za každý pohyb na účte (to chápem), ale aj za každú platbu kartou? Čiže hneď po priložení karty/vyťukaní pinu mi príde smska? Alebo mi to príde až po 1-2 dňoch, keď sa tá platba zaúčtuje na účte? A tiež, dajú sa tieto notifikačné smsky upraviť, že na čo ma majú upozorňovať a na čo nie (v mBanku si to viem nastaviť)?

A tiež, viem si cez IB nastaviť na karte limity (zvlášť na výber z bankomatu, platby v obchode, platby cez Internet) a kedykoľvek (aj cez mobilnú appku) meniť podľa potreby a bez poplatku?

Prípadne, ak má niekto skúsenosti s oboma bankami, s čím budem sklamaný po prechode do Zuna?
:)
No takto. Mam Zuno ako hlavny ucet od 11 február, 2011, tak ti zhrniem dostatky a nedostatky, ktore som za tu dobu zistil.
Odjakziva som tam mal Ucet plus, kde kedysi bolo treba nazbierat 200eur platbami kartou, co sa mi nie vzdy podarilo, takze raz za 5mes som asi tych 2,8 cvakol. Taktiez sa mi stalo, ze som urgentne potreboval peniaze a bankomat TB nefungoval, alebo nebol nikde naokolo. Takze tiez som mozno tak 5x do roka zaplatil za poplatok za vyber z ineho bankomatu. V ostatnom pripade to bolo bezproblemov. Vybery zdarma nad 50eur aj smsky zdarma - ano chodia ti uplne ku kazdemu vyberu. Na bezkontaktne platby smska ti pride o 2 tri dni az ked pravdepodobne zmizne z rezervacii.
Nemal som nikdy problemy s trvalymi platbami ani rieseni akejkolvek veci cez ich hotlinu, takze tam taktiez max spokojnost. Vlastne nemenil by som Zuno momentalne za nic, bo konkurenciu nevidim u ziadnej banke co sa mojich potrieb tyka.
Dalsia super vec je vybery v zahranici bez poplatku, takze clovek nepotrebuje ziadne zmenarne a dostane vzdy fakt vyhodny kurz, ktory v zmenarni nema a taktiez kreditka zdarma, co je pre cloveka, ktory cestuje po zahranici ci vyletoch velmi dobra vec.

Nevyhody, ktore som postrehol su asi jedine u toho, ked clovek strati penazenku a zrazu nema ziadnu kartu a ak nema vybranych vela penazi, tak ma celkom problem, kedze peniaze nikde nevyberie (ziadna kamenna pobocka).
Druhou nevyhodou je PIN do callcentra, ktory ak si clovek nezapamata, tak sa neautentifikuje a musi ho menit v IB, kde vsak uz rovnaky aky kedysi zadal nemoze mat.
Tretou nevyhodou je asi to, ze banka je stratova a teda vacsi obnos penazi by som tam nenechaval, teda ja vsetky uspory mam na sporeni v mbanku, ktory na nic ine nepouzivam
A stvrta su uz spominane bankomaty, ktore nie vzdy su dostupne, alebo funkcne u TB.

Takze bezproblemov ti viem tuto banku odporucit. Zalezi naco vsetko ju chces pouzivat. Umna na posielaniie vyplaty, platby kartou, paypal, cestovanie, zahranicie uplne vzdy postacil a nemal som akekolvek problemy s nimi. Dokonca ked som bol pred rokov Kyjeve a vyberal somz bankomatu mi to stiahlo 2x vyber, no ked som zavolal, hned mi jednu rezervaciu uvolnili a vsetko bolo v pohode. Takze urcite sup do Zuna :)
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

Soviet.. v podstate si vymenoval výhody/nevýhody internetových bánk, v pohode, mám dlhé roky mBank ako hlavný účet, takže viacmenej viem, do čoho idem, je to v podstate to isté s menšími obmenami. Napríklad s tým pinom mám podobný problém v mBanku.. heh. Musím ho použiť asi 1x za 2-3 roky.. to samozrejme človek zabudne.

Teraz v Zune na Účet Plus stačia platby kartou už iba v hodnote 100€. V mBanku som stále spĺňal limit na tri výbery grátis z bankomatu (limit je myslím 300€), čiže tohto sa nebojím. A tie smsky pri bezkontaktnej platbe by už mali byť okamžité - aspoň tak som to pochopil podľa t0m4s3ho príspevku. Áno, niekedy to nechodilo, ale posledný rok by to myslím malo byť okamžité (možno aj závisí od konkrétneho terminálu konkrétneho obchodu).

Každopádne ďakujem za postrehy.. :) Skúsim teraz pár mesiacov súčasne riešiť obe banky, uvidíme, ktorá mi viac prischne k srdcu..
Soviet
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 9631
Registrovaný: 20 okt 2006, 19:38
Bydlisko: Moskwa
Kontaktovať používateľa:

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa Soviet »

Sms na bezkontaktne platby v Zune niesu okamzite, jedine ked platis cipom. Dnes mi napriklad prisla sms na den 29.7. co sa tyka bezkontaktnej v Zune. Cize cca tie 2dni.
STomko
Guru wannabe
Guru wannabe
Príspevky: 2212
Registrovaný: 28 feb 2007, 16:27
Bydlisko: BA

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa STomko »

Pri offline transakcii logicky ani SMS nemoze prist hned, kedze sa to neoverilo online v banke a zauctuje sa to az ked si to obchodnik v tvojej banke zauctuje.
Pri mBank su aj bezkontaktne platby overovane online (aspon teda v mojom pripade kazda jedna).
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

A Zuno má všetky transakcie offline? Nebude to závisieť od konkrétneho obchodu a jeho terminálu? Keď som začínal bezkontaktne s mBank kartou, postupne mi obchody začali nabehovať na online.. už takmer všetky boli online, len jeden obchod bol stále offline, až asi 2 mesiace neskôr nabehol aj on na online. A odvtedy som nenatrafil na žiadny offline terminál, všetky platby boli online s okamžitou sms.
STomko
Guru wannabe
Guru wannabe
Príspevky: 2212
Registrovaný: 28 feb 2007, 16:27
Bydlisko: BA

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa STomko »

Tazko povedat ci to zavisi od terminalu alebo od banky. Jeden obchod, jeden terminal, priatelka zaplati bezkontaktne SLSP offline, ja mBank online...
brm
Darca
Darca
Používateľov profilový obrázok
Príspevky: 19361
Registrovaný: 02 nov 2005, 17:03

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa brm »

Tak aj známa mi potvrdila, že u nej pri bezkontaktných platbách kartami Zuno a Tatrabanka nechodia hneď smsky, ani v IB tie platby nevidí hneď, až po niekoľkých dňoch. Týmto u mňa Zuno stráca, bezkontaktne budem platiť iba mBankom, Zuno bude asi iba náhradný účet.. uvidíme. :)
STomko
Guru wannabe
Guru wannabe
Príspevky: 2212
Registrovaný: 28 feb 2007, 16:27
Bydlisko: BA

Re: ZUNO - diskusia/rady/problemy

Príspevok od používateľa STomko »

No ja osobne pouzivam ako primarny ucet mBank, platim takmer vzdy bezkontaktne a ocenujem ze to vidim hned v rezervaciach (hoci pri pokladni stravim o par sekund viac...). ZUNO pouzivam na uhrady ktore idu koncom mesiaca/zaciatkom mesiaca a nechcem drzat na mBank ucte peniaze ktorymi vlastne nedisponujem :) tak ich dam na ZUNO a odtial to zaplatim ked treba. takto aspon viem ze co mam na mbank je realne to s cim mozem narabat.
Napísať odpoveď