Potrebujete poradiť s kúpou PC | návrh zostavy | tuning
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
wladas zregulovat case feny mozes tak akurat jeden ak napojis na dosku. Ostatne potom idu cez molex a potrebujes nejaky soft k tomu. V kazdom pripade inak idu na plne a hluk od motorceku to byt nemusi, ale prietok a prievan vzduchu je pocut a ja tvrdim, ze to nie je nutne. A mimochodom, ked uz sa bavime o hluku z pc, tak ak niekto caka, ze bude vykonne pc aj tiche na to nech rovno zabudne. Ani formula 1 nie je ticha a ani nikdy nebude. Kto chce spat pri zapnutom pc tak jeho problem. ALe dohadovat sa tu ci je hlucna noctua na 800 otackach alebo nie mi pripada uz skutocne velmi prehnane. Mne nevadi box nad 4000 
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
Hluk zavisi aj od konstrukcie bedne a upevneni ventilatora, ak tam nieco rezonuje, tak je to samozrejme hlucnejsie a treba sa s tym pohrat. Co sa tyka toho, co napisal harlik, tak viacmenej suhlasim, regulacia je dolezita. Ja to mam nastavene tak, ze v zatazi idu skoro vsetky ventilatory naplno a v idle zas s minimalnymi otackami. Tym padom je PC po vacsinu casu takmer nepocutelny a "rozbehne" sa az pri hrani. A to tam mam obycajne ventilatory.
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
@harlik
praveze vdaka kvalitnym noktuam sa da dosiahnut pri DOBREJ zostave s OC paradne ticho, staci dobra skrina, flotila noctui (4 len pre airflow,dalej zdroj,grafika,2xprocesor), SSD na system a nizkootackovy HDD na data schovany v himure
daju sa dat VSETKY vetraky na 400 a menej rpm len treba vediet ako samozrejme...vsetko sa da ak sa chce
a najhlucnejsia vec v pc bude stale HDD
noctua je preto oblubena a aj kvoli tomu draha lebo je TICHA a FUNGUJE aj pri nizkych otackach...klasicke vetraky sa nerozbehnu ak su nastavene pod 800
nazor ci to ma vsetko zmysel smeruje len a len do flamewar takze to nema zmysel riesit takze koncim s touto diskuziou
niekto si to proste kupi a niekto nie, bodka...presviecat ze je to blbost je scestne
poznam vela ludi co to tak ma a nemenili by
howk
praveze vdaka kvalitnym noktuam sa da dosiahnut pri DOBREJ zostave s OC paradne ticho, staci dobra skrina, flotila noctui (4 len pre airflow,dalej zdroj,grafika,2xprocesor), SSD na system a nizkootackovy HDD na data schovany v himure
daju sa dat VSETKY vetraky na 400 a menej rpm len treba vediet ako samozrejme...vsetko sa da ak sa chce
a najhlucnejsia vec v pc bude stale HDD
noctua je preto oblubena a aj kvoli tomu draha lebo je TICHA a FUNGUJE aj pri nizkych otackach...klasicke vetraky sa nerozbehnu ak su nastavene pod 800
nazor ci to ma vsetko zmysel smeruje len a len do flamewar takze to nema zmysel riesit takze koncim s touto diskuziou
niekto si to proste kupi a niekto nie, bodka...presviecat ze je to blbost je scestne
poznam vela ludi co to tak ma a nemenili by
howk
-
webmasterr
Medium Professional
- Príspevky: 1210
- Registrovaný: 15 sep 2006, 23:50
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
Zdravim,
planujem upgrade mojho postarsieho pc (C2D E8200, 4GB DDR2 RAM, MB Asus P5K, Ati HD6870, ...) a chcel by som vymenit procak a komponenty s nim suvisiace, tj CPU, MB a RAM.
Vybral som si tieto tak by som sa chcel opytat co nanich hovorite, aj co sa tyka kompatibility atd... taktovat neplanujem, preto som nesiel do i5 2500K. A podla zakladnych udajov je hlavny rozdiel medzi 2500 a 2400 iba v GHz na ktorych bezia. Rozpocet mam do 300€. Vdaka
MB GIGABYTE P67A-D3-B3 - http://www.focus.sk/product.asp?ID=24867
Intel Core i5-2400 - http://focus.sk/product.asp?ID=3816
Kingston 8GB (Kit 2x4GB) HyperX 1600MHz DDR3 CL9 - http://focus.sk/product.asp?ID=25871
planujem upgrade mojho postarsieho pc (C2D E8200, 4GB DDR2 RAM, MB Asus P5K, Ati HD6870, ...) a chcel by som vymenit procak a komponenty s nim suvisiace, tj CPU, MB a RAM.
Vybral som si tieto tak by som sa chcel opytat co nanich hovorite, aj co sa tyka kompatibility atd... taktovat neplanujem, preto som nesiel do i5 2500K. A podla zakladnych udajov je hlavny rozdiel medzi 2500 a 2400 iba v GHz na ktorych bezia. Rozpocet mam do 300€. Vdaka
MB GIGABYTE P67A-D3-B3 - http://www.focus.sk/product.asp?ID=24867
Intel Core i5-2400 - http://focus.sk/product.asp?ID=3816
Kingston 8GB (Kit 2x4GB) HyperX 1600MHz DDR3 CL9 - http://focus.sk/product.asp?ID=25871
-
MichalkoOo
Zablokovaný
- Príspevky: 6121
- Registrovaný: 13 júl 2010, 9:05
- Bydlisko: Košice
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
to sa uz ani neda nazvat upgrade ale skor novy pc s pouzitim par veci zo stareho
ram ti bohato budu stacit tieto:
http://focus.sk/product.asp?ID=3666
odporucam dat na procak nejaky chladic, kludne nejaku lowend triedu...jedine ze by sa ti pacil zvuk triskaca (boxovy chladic)
ram ti bohato budu stacit tieto:
http://focus.sk/product.asp?ID=3666
odporucam dat na procak nejaky chladic, kludne nejaku lowend triedu...jedine ze by sa ti pacil zvuk triskaca (boxovy chladic)
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
S kompatibilitou to mas v pohode a dobre si vybral. Mozno ramky stacia aj obycajne bez chladicu o rychlosti 1333 Mhz. Urcite sa tu este objavia komenty, ze gigabyte dosku do socketu lga1155 nie a radsej nejaku asus. Ak sa ti zmesti do rozpoctu drahsia tak nie je problem, ale takisto nevidim ziaden problem ist s tou co si vybral. A este nieco, neber keci o tom, ako je boxovy chladic triskac prilis vazne. Ak si doteraz mal boxovy chladic tak vies najlepsie co to je a nie si novacik, co kupuje prvy krat procak
Niektory ludkovia tu maju v usiach nejake divne zosilovace a su precitlively uz pomaly na vsetko a prehanaju, ze clovek dostava pocit nutnosti kupovat to co je pre nich dobre.
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
ono je to tak zo vsetkym
mas vec s ktorou si spokojny ale akonahle sa stretnes s lepsou variantou tak ta aktualna uz nevyhovuje
potom hraje rolu len cena samozrejme
ale aj tak ten boxovy chladic nieje vobec vhodny na caste velke vytazenie procaka
teploty idu hned hore a zivotnost procaka sa s tym skracuje
mas vec s ktorou si spokojny ale akonahle sa stretnes s lepsou variantou tak ta aktualna uz nevyhovuje
potom hraje rolu len cena samozrejme
ale aj tak ten boxovy chladic nieje vobec vhodny na caste velke vytazenie procaka
teploty idu hned hore a zivotnost procaka sa s tym skracuje
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
Jasne suhlasim, len som chcel tym povedat, ze az tak strasne to nie je ako sa pise, ved aj ja fungujem na jednej zostave uz roky len cisto na boxovom chladici amdecka, ktore je este hlucnejsie ako intel a na druhom compe mam Gelid Tranquillo. Porovnat teda viem. S tym skracovanim zivotnosti to tiez nie je ziadna tragedia, lebo je na to ten box prisposobeny a vydrzi aj potom. Ja som svoj pc vytazoval aj taktoval dokonca na boxe a vsetko roky fajn.
-
ArkanoviTigrovi
Zablokovaný
- Príspevky: 2113
- Registrovaný: 07 jan 2010, 23:58
- Bydlisko: Trnava
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
sorac za OT ale nechcemem zakladat novu temu...
kupoval niekto z vas z www.eloshop.sk
neda mi ta cena disku:
http://www.eloshop.sk/produkt/3070-hdd- ... cache.html
napriklad oproti alze:
http://www.alza.sk/western-digital-cavi ... 154572.htm
co som cital, tak sa stazuju na tento shop hlavne ohladom navodov v polstine, co mi je uplne jedno...
kupoval niekto z vas z www.eloshop.sk
neda mi ta cena disku:
http://www.eloshop.sk/produkt/3070-hdd- ... cache.html
napriklad oproti alze:
http://www.alza.sk/western-digital-cavi ... 154572.htm
co som cital, tak sa stazuju na tento shop hlavne ohladom navodov v polstine, co mi je uplne jedno...
-
ArkanoviTigrovi
Zablokovaný
- Príspevky: 2113
- Registrovaný: 07 jan 2010, 23:58
- Bydlisko: Trnava
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
sak prave len to som studoval
-
webmasterr
Medium Professional
- Príspevky: 1210
- Registrovaný: 15 sep 2006, 23:50
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
vdaka za rady, tak asi pojdem do toho asusu: http://focus.sk/product.asp?ID=18747 + tieto ram: http://focus.sk/product.asp?ID=3666 ak stacia, a este by som sa chcel opytat na ten chladic na cpu, ak mi viete nieco poradit...najlepsie by bolo tak okolo 10€ nechcem do toho vela investovat, ..na 1155 som nasiel nieco taketo: http://datacomp.sk/coolermaster-rr-x117 ... 11758.html ? myslite ze je to lepsie ako ten boxovy? dost tazko sa v tychto dvoch eshopoch vyhladava kedze nie pri kazdom je napisane na aky socket je urceny.. vdaka 
este som natrafil na tuto dosku: http://datacomp.sk/mb-msi-p67a-g45-b3-1155-_d92696.html - co na nu hovorite?
este som natrafil na tuto dosku: http://datacomp.sk/mb-msi-p67a-g45-b3-1155-_d92696.html - co na nu hovorite?
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
ten chladic urcite NE
nemusis ziadny kupovat a sam posudis, ci ti bude vadit hucanie boxoveho chladica
potom by si popripadne dokupil
nemusis ziadny kupovat a sam posudis, ci ti bude vadit hucanie boxoveho chladica
potom by si popripadne dokupil
-
webmasterr
Medium Professional
- Príspevky: 1210
- Registrovaný: 15 sep 2006, 23:50
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
a co sa tyka tych MB? neviem sa teraz rozhodnut ci zobrat tu Asus ale LE verziu: http://focus.sk/product.asp?ID=18747 (viac za MB nechcem utratit) alebo tu MSI: http://datacomp.sk/mb-msi-p67a-g45-b3-1155-_d92696.html
-
Thommas
Addict
- Príspevky: 4221
- Registrovaný: 15 apr 2010, 20:34
- Bydlisko: Kolárovo
- Kontaktovať používateľa:
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
MSI. LE je pomerne biedna doska.
-
ArkanoviTigrovi
Zablokovaný
- Príspevky: 2113
- Registrovaný: 07 jan 2010, 23:58
- Bydlisko: Trnava
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
potreboval by som poradit s "upgrade-om" jednej "supermasiny"
momentalne je tam Sempron 2800+, MB - netusim, RAM 756, GPU nejaka 256 MB...
chcel by som z toho spravit schopny PC na net, filmy... ziadne hry, obcas uprava obrazkov...
konkretne:
http://www.alza.sk/amd-athlon-ii-x2-250-d153958.htm
http://www.alza.sk/kingston-4gb-kit-ddr ... 148094.htm
http://www.alza.sk/asus-m4n68t-m-le-v2-d198799.htm
u dosky mi ide o to aby mala integrovanu grafiku a aspon 1xATA...
nejake navrhy? PS cim menej € tim lepsie
momentalne je tam Sempron 2800+, MB - netusim, RAM 756, GPU nejaka 256 MB...
chcel by som z toho spravit schopny PC na net, filmy... ziadne hry, obcas uprava obrazkov...
konkretne:
http://www.alza.sk/amd-athlon-ii-x2-250-d153958.htm
http://www.alza.sk/kingston-4gb-kit-ddr ... 148094.htm
http://www.alza.sk/asus-m4n68t-m-le-v2-d198799.htm
u dosky mi ide o to aby mala integrovanu grafiku a aspon 1xATA...
nejake navrhy? PS cim menej € tim lepsie
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
nazdar, plánujem kúpiť tento comp zo sharku a chcem sa informovať hlavne ohladne grafiky..čo sa týka súčasných hier napr. Fifa12 a vyššie čo budú..alebo Mafia2 či GTA IV...ako by to frčalo? pri najvyššich?
http://www.shark.sk/pocitace/pc-shark-g ... ti-hd6570/
dík za rady
http://www.shark.sk/pocitace/pc-shark-g ... ti-hd6570/
dík za rady
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
Zdravím. Neviem sa rozhodnúť akú dosku zobrať či Asus P8P67 Evo alebo Asus P8Z68 Pro. Rozdiel v cene je okolo 50,- €. Oplatí sa doplatiť si? Na tej Z68 je podpora aj pre procáky socket 2011, PCI 3.0 podpora. Virtu nerátam, lebo to neplánujem využívať. Oplatí sa doplatiť si? Alebo za ten rozdiel radšej zobrať radšej RAM-ky.
Dík
Dík
-
Thommas
Addict
- Príspevky: 4221
- Registrovaný: 15 apr 2010, 20:34
- Bydlisko: Kolárovo
- Kontaktovať používateľa:
Re: Pre tých, ktorí potrebujú radu so zostavou!
Dostačujúce. Na minimálny rozpočet a na net je to celkom v pohode.ArkanoviTigrovi napísal:potreboval by som poradit s "upgrade-om" jednej "supermasiny"![]()
momentalne je tam Sempron 2800+, MB - netusim, RAM 756, GPU nejaka 256 MB...
chcel by som z toho spravit schopny PC na net, filmy... ziadne hry, obcas uprava obrazkov...
konkretne:
http://www.alza.sk/amd-athlon-ii-x2-250-d153958.htm
http://www.alza.sk/kingston-4gb-kit-ddr ... 148094.htm
http://www.alza.sk/asus-m4n68t-m-le-v2-d198799.htm
u dosky mi ide o to aby mala integrovanu grafiku a aspon 1xATA...
nejake navrhy? PS cim menej € tim lepsie
Za tú cenu si sám poskladáš lepší PC.daro21 napísal:nazdar, plánujem kúpiť tento comp zo sharku a chcem sa informovať hlavne ohladne grafiky..čo sa týka súčasných hier napr. Fifa12 a vyššie čo budú..alebo Mafia2 či GTA IV...ako by to frčalo? pri najvyššich?
http://www.shark.sk/pocitace/pc-shark-g ... ti-hd6570/
dík za rady
Ani jednu. Zbytočne predražené. P8P67 alebo P8Z68-V. Ale skúr sa prikláňam k P8P67. Maximálne zbytočné doplácanie. A Z68 nemá podporu pre SB-E, ale pre IB, tak isto ako aj P67.SiS napísal:Zdravím. Neviem sa rozhodnúť akú dosku zobrať či Asus P8P67 Evo alebo Asus P8Z68 Pro. Rozdiel v cene je okolo 50,- €. Oplatí sa doplatiť si? Na tej Z68 je podpora aj pre procáky socket 2011, PCI 3.0 podpora. Virtu nerátam, lebo to neplánujem využívať. Oplatí sa doplatiť si? Alebo za ten rozdiel radšej zobrať radšej RAM-ky.
Dík